Σάββατο 16 Ιουνίου 2012

«Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει φτάσει να λέει “λεφτά υπάρχουν”»

Ψηφίσατε τον Μάιο; Οχι. Ημουν σε ένα φεστιβάλ ποίησης στη Γερμανία.
Αρα βγήκατε και από το δίλημμα; Οχι, το δίλημμα το είχα λύσει μέσα μου. Το είχατε λύσει;
Ναι, θα ψήφιζα Ολάντ. Στη Γαλλία.
Οχι, εδώ. Δηλαδή θα ψήφιζα για ένα ...


ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα. Γιατί δεν λέτε «θα ψήφιζα ΠΑΣΟΚ»;

Δεν λέω ΠΑΣΟΚ, επειδή εγώ δεν ήμουνα ποτέ ΠΑΣΟΚ, ούτε τώρα είμαι. Θα προτιμούσα να το πω «Σοσιαλιστικό Κόμμα».

Τόσα χρόνια τι ψηφίζατε;

ΕΔΑ, ΚΚΕ Εσωτερικού, Συνασπισμό, ΕΑΡ και πάντα είχα μεγάλη εκτίμηση στη σκέψη του Λεωνίδα Κύρκου – μέχρι τελευταία βλεπόμαστε. Για πρώτη φορά στη ζωή μου έριξα λευκό όταν ο Συνασπισμός πρότεινε τον Σαρτζετάκη για Πρόεδρο, τότε με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και τον Αλευρά.

Εχετε υπάρξει σημιτικός, έτσι δεν είναι;

Δεν έχω υπάρξει οπαδός κανενός. Εχω εκτεθεί όμως υπέρ του Σημίτη. Το περιβάλλον του ωστόσο δεν απεδείχθη άξιο, αν αφαιρέσεις τον Νίκο Θέμελη.

Στην αυλή του βέβαια «μεγάλωσε» και ο Τσοχατζόπουλος. Δεν μπόρεσε να τον ελέγξει, αυτό εννοώ…

Γιατί ήταν το άλλο μισό ΠΑΣΟΚ. Και ένας από τους λόγους που αποφάσισα να υποστηρίξω δημόσια τον Σημίτη ήταν όταν κάποιος μου είπε ότι τις επόμενες δεκαετίες θα ζήσουμε μια διαδοχή Εβερτ - Τσοχατζόπουλου. Με έπιασε ρίγος. Και εκείνο που μου κάνει αρνητική εντύπωση είναι ότι αρκετοί πρωτεργάτες αυτού του διεφθαρμένου ΠΑΣΟΚ αυτή τη στιγμή είναι στον ΣΥΡΙΖΑ. Ισως να θεωρούν κολυμβήθρα του Σιλωάμ τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ποιοι εννοείτε;

Τους ευνοηθέντες, ωφεληθέντες και αργομισθοδοτηθέντες του ΠΑΣΟΚ. Ας μην μπούμε σε ονόματα. Υπουργούς του Ανδρέα, συμβούλους του Γιώργου… Στις 21 Μαΐου έκλεισα τα 84, μαζευτήκαμε ορισμένοι φίλοι και ο Δημήτρης Ραυτόπουλος μου επισήμανε ότι «δεν βλέπω στον ΣΥΡΙΖΑ ούτε έναν από τους ανθρώπους που ήμασταν στην εξορία ή στην Αντίσταση».

Ο Γλέζος;

Ο Γλέζος ήταν δυο φορές βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, και το ‘81 και το ‘85. Θα μπορούσαμε να πούμε και τον Μίκη, ο οποίος κι αυτός ήταν υπουργός του Μητσοτάκη. Τώρα όλα αυτά τα ρεύματα συναντώνται στον ΣΥΡΙΖΑ. Εντάξει, μπορεί να πει κανείς ότι είναι και μια μορφή εθνικής ενότητας.

Είστε λίγο δηκτικός με τον ΣΥΡΙΖΑ;

Μα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει φτάσει να λέει «λεφτά υπάρχουν». «Τόσα θα δώσουμε εδώ, τόσα θα δώσουμε εκεί, τόσα παραπέρα». Πήγε ο Τσίπρας στην Κερατέα και είπε ότι «η χώρα δεν χρειάζεται χωματερές». Δηλαδή; Θα τα τρώμε τα σκουπίδια; Τουλάχιστον τα τσόφλια των αυγών έχουν ασβέστιο. Αμα τα κάνεις σκόνη, μπορείς να βελτιώσεις και τον οργανισμό σου και να απαλλάξεις τις χωματερές από σκουπίδια!

Αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματά μας. Αυτό μου λέτε;

Νομίζω ναι. Από την άλλη μεριά υπάρχει και η ευθύνη της Ευρώπης. Ειδικά δε οι ευθύνες της Γερμανίας και της Μέρκελ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρόκειται περί ενός σχεδίου ανθελληνισμού.

Σας έχει φοβίσει αυτή η ιστορία με τη δραχμή;

Για πρώτη φορά ανησυχώ τόσο για τον τόπο. Κάποιοι έχουν βγάλει τα λεφτά τους έξω και δίνουν αγώνα για τη δραχμή. Να έρθουν μετά με τα λεφτά τους δεκαπλασιασμένα πίσω και να αγοράζουν τα πάντα. Εγώ δεν έχω βγάλει τα λεφτά μου στο εξωτερικό. Ισως γι’ αυτό να ανησυχώ.

Εχετε καταλάβει ποια θα μπορούσε να είναι η λύση για τη χώρα;

Δεν είμαι οικονομολόγος, αλλά όταν μια χώρα σαν την Ελλάδα εισάγει 250.000 τόνους ντομάτα τον χρόνο, πώς θα σταθεί στα πόδια της; Από την άλλη, είμαι αισιόδοξος. Οι παραγωγοί ελαιολάδου της Σητείας έφτιαξαν ένα ελαιόλαδο και γίνονται ουρές στο Παρίσι για να το πάρουν. Οι οινοπαραγωγοί της Νάουσας πήγαν στην Κίνα και έκαναν ένα συμβόλαιο για 11 εκατ. μπουκάλια. Οι κοπέλες της εθνικής ομάδας water polo πήραν, χωρίς βοήθεια, το Παγκόσμιο. Μόνο έτσι θα ξεπεράσουμε την κρίση. Γιατί αν συνεχίσουμε να εισάγουμε σκόρδα από την Κίνα, λεμόνια από την Αργεντινή και αθλητές από την Αφρική, με καμία κυβέρνηση δεν πρόκειται να σωθούμε από την καταστροφή.

Συνέντευξη του Τίτου Πατρίκιου στον Σταύρο Θεοδωράκη // ΤΑ ΝΕΑ

1 σχόλιο :

Ανώνυμος είπε...

Οταν η σκλαβιά ντύνεται τη μάσκα της ¨δημοκρατίας" ...



... την αντίσταση την ονομάζουν "ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ"

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΤΡΟΜΟΝΟΜΟΣ (MADE IN USA)




ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ
ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟ
ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΛΙΑ