Η MICROSOFT ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ 30 ΕΚΑΤ. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ BLOGS ΣΤΟ WORDPRESS
Κάτι έχουν πάθει τον τελευταίο καιρό οι εταιρείες τεχνολογίας και κάθε φορά που κοιτάζονται στον καθρέφτη αντιλαμβάνονται και μια νέα ατέλεια. Μετά την Google που έκλεισε την online υπηρεσία συνεργασίας Wave, η Microsoft πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε με απόλυτη φυσικότητα πως όσοι χρησιμοποιούσαν τη δική της λύση για να διαχειρίζονται το blog τους (η εταιρεία κάνει λόγο για 30 εκατ. χρήστες του Live Spaces σε όλο τον κόσμο) θα μεταφερθούν αυτομάτως στην πλατφόρμα του Wordpress.
Η είδηση ήταν φυσιολογικό να προκαλέσει αίσθηση, καθώς ακόμα δεν έχουμε συνηθίσει στη θέα μεγάλων ονομάτων του χώρου να αναγνωρίζουν πως δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα.
Σε αντίθεση με τις εταιρείες του συμβατικού βιομηχανικού τομέα, ορισμένες από τις οποίες κατασκευάζουν από καρφίτσες μέχρι διαστημόπλοια, στον κόσμο του Διαδικτύου δεν αρκεί να γράφεις κώδικα και αυτό το βλέπουμε σε διάφορες περιπτώσεις.
Μπορεί, δηλαδή, η Google για παράδειγμα να είχε επενδύσει στο Orkut, μια λύση κοινωνικής δικτύωσης που επιχειρούσε να ανταγωνιστεί το Facebook, αλλά η πλειονότητα του κόσμου τής γύρισε την πλάτη. Τα ίδια τραβάει η εταιρεία και με το αντί-twitter εργαλείο της, το Buzz, που δεν πολυπηγαίνει καλά.
Στο ντουλάπι, το Money
Αντίστοιχα, η Microsoft έβαλε βαθιά σε ένα ντουλάπι το πρόγραμμα διαχείρισης οικονομικών στοιχείων, Money, βλέποντας πως «εκεί έξω» υπάρχουν σαφώς καλύτερα προϊόντα που -εξόχως σημαντικό αυτό- έχουν μεγάλο αριθμό πιστών χρηστών.
Ετσι, η αποχώρηση της Microsoft από τον χώρο των λύσεων για τη δημιουργία blogs θα έπρεπε να θεωρείται αναμενόμενη. Ηταν, επίσης, σίγουρο πως η εταιρεία δεν θα έκανε κάποιου είδους συνεργασία με την Google (ιδιοκτήτρια του blogger.com γνωστότερου ως blogspot.com), οπότε στράφηκε στον αμέσως επόμενο στη λίστα.
Το Wordpress χρησιμοποιείται σήμερα σε 26 εκατ. διαδικτυακούς κόμβους και από 250 εκατ. ανθρώπους κάθε μήνα και τους αριθμούς αυτούς επικαλέστηκε στη σχετική της ανακοίνωση η ίδια η Microsoft.
Επίσης, δεν τσιγκουνεύτηκε τα καλά λόγια για την ευελιξία του Wordpress, τους μηχανισμούς προστασίας από τα ανεπιθύμητα μηνύματα (τα γνωστά μας spam).
Κάτι σαν πρακτορείο
Παραδόξως, δεν είπε πολλά πράγματα για την εξέλιξη του Wordpress, που πλέον δεν έχει και πολλλά να ζηλέψει από τα πιο εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου που χρησιμοποιούν ειδησεογραφικοί οργανισμοί σε όλο τον κόσμο, αλλά ας μην είμαστε και πλεονέκτες.
Ενδιαφέρον επίσης προκαλεί το γεγονός ότι οι νυν χρήστες του Live Spaces δεν έχουν και πολλές επιλογές στη διάθεσή τους. Εντός εξαμήνου θα πρέπει να έχουν μεταφέρει το blog τους στο Wordpress και, εάν δεν το επιθυμούν, η μόνη εναλλακτική είναι να αποθηκεύσουν στον σκληρό δίσκο τού υπολογιστή τους τα περιεχόμενα του ιστολογίου τους.
Ολα αυτά, πέρα από την... έκρηξη ειλικρίνειας της Microsoft, προκάλεσαν και ένα διαδικτυακό σούσουρο, σχετικά με το ενδεχόμενο η εταιρεία να αγοράσει το Wordpress κάποια στιγμή στο μέλλον. *