Εν μέσω της οικονομικής κρίσης και παρά τον πόλεμο τιμών η χαρτοβιομηχανία Μέγα έχει κερδίσει την πρώτη θέση στον κλάδο της. ...................
....................Στη φράση «η κρίση μπορεί να γίνει πλεονέκτημα» συμπυκνώνεται η βασική εμπορική πολιτική των πολυεθνικών ομίλων στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων στη διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων, με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Πράγμα που σημαίνει ότι στο διάστημα αυτό σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται ένας «λυσσαλέος πόλεμος τιμών». Κυρίως όμως σε κατηγορίες των προϊόντων όπου η ελληνική βιομηχανική παρουσία είναι ισχυρή ή έστω σημαντική. Ωστόσο, στο κλίμα αυτό η ελληνική χαρτοβιομηχανία Μέγα ΑΕ- παράγει από χαρτί προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης, μεταξύ των οποίων παιδικές πάνες Βabylino- πέρασε στην πρώτη θέση στον κλάδο της, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων έχει κατορθώσει να κερδίσει την πρώτη θέση έχοντας απέναντί της την πανίσχυρη στη διεθνή αλλά και στην ελληνική αγορά πολυεθνική Ρrocter & Gable, η οποία εισάγει και διακινεί μεταξύ των άλλων τις παιδικές πάνες Ρumpers.
Μιλώντας προς «Το Βήμα» ο ιδιοκτήτης της εταιρείας κ. Κ. Βιτουλαδίτης επισημαίνει ότι «η στήριξη από τους Έλληνες καταναλωτές των ελληνικών προϊόντων, στον βαθμό φυσικά που το δικαιολογεί αυτό η τιμή τους, είναι συστατικό στοιχείο της λύσης του προβλήματος της εθνικής οικονομίας». Και ενώ ο έλληνας επιχειρηματίας στηρίζει τη θέση του στην εσωτερική αγορά σε βάρος της κερδοφορίας του, από την άλλη πλευρά εφέτος έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εξαγωγική δραστηριότητά της.
Εφέτος περίπου το 20% των πωλήσεών της η εταιρεία θα το συγκεντρώσει από τις ξένες αγορές στις οποίες εξάγει τα προϊόντα της. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει εμπορική παρουσία σε περισσότερες από 17 χώρες της Βόρειας, της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, καθώς και της Αφρικής, ενώ παράλληλα διερευνά τις δυνατότητες τοποθέτησης των προϊόντων της και σε νέες αγορές. Σημαντικό τμήμα των πωλήσεών της προέρχεται από την παραγωγή προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» για τις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ της ελληνικής αγοράς (Carrefour, Carrefour-Μαρινόπουλος, Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Πέντε, Μασούτης, ΕΛΟΜΑΣ κτλ.) ή του εξωτερικού (π.χ., Βodywise στην Αγγλία). Προσφάτως μάλιστα η Μέγα ΑΕ παράγει προϊόντα και για λογαριασμό μιας από τις μεγαλύτερες διεθνώς εταιρείες βρεφικών ειδών, την ιταλική Chicco Αrtsana.
Σύμφωνα με τον κ. Βιτουλαδίτη, η διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού είναι κυρίως αποτέλεσμα των επενδύσεων που πραγματοποίησε η εταιρεία. «Οι επενδύσεις που υλοποιήσαμε τα προηγούμενα χρόνιαμάς επιτρέπουν να ανταγωνιζόμαστε με επιτυχία τις πολυεθνικές που εισάγουν στην Ελλάδα παρόμοια προϊόντα και μας κατατάσσουν σε μία από τις πλέον εξελιγμένες βιομηχανίες στην Ευρώπη στον χώρο των προϊόντων προσωπικής υγιεινής». Οι επενδύσεις αυτές επέτρεψαν στην εταιρεία να κυκλοφορήσει νέα προϊόντα και την αναβάθμιση στον σχεδιασμό παλαιότερων, όπως οι βρεφικές πάνες Βabylino, ενσωματώνοντας τη νέα τεχνολογία.
Η εταιρεία το 2009 είχε πωλήσεις ύψους 68,16 εκατ. ευρώ σημειώνοντας ελαφρά κάμψη έναντι του 2008, που ήταν 69,91 εκατ. ευρώ, ενώ η αμέσως επόμενη εταιρεία του κλάδου, η άλλοτε μεγαλύτερη ελληνική χαρτοβιομηχανία, η Softex, εμφάνισε πωλήσεις περίπου 53 εκατ. ευρώ. Και τα κέρδη της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDΑ) διαμορφώθηκαν στα 7,4 εκατ. ευρώ έναντι 8,16 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 3,03 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 1,98 εκατ. ευρώ. Εφέτος οι πωλήσεις της υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στα περίπου 71 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη της θα μειωθούν.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου