Στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής «προς ενημέρωση» βρίσκεται από προχθές η σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με τη Siemens, ώστε το ταχύτερο να τεθεί σε ...
εφαρμογή και να λειτουργήσουν επτά νέοι σταθμοί του μετρό. Η ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθώς με τη συγκεκριμένη σύμβαση εγκαθίσταται το σύστημα ηλεκτροδότησης των εν λόγω σταθμών. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε χθες την εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζοντάς της «καλό νέο». Και πρόσθεσε: «Την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με όσα έχω πει, προχωρούμε στη συγκεκριμένη διαδικασία».
εφαρμογή και να λειτουργήσουν επτά νέοι σταθμοί του μετρό. Η ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθώς με τη συγκεκριμένη σύμβαση εγκαθίσταται το σύστημα ηλεκτροδότησης των εν λόγω σταθμών. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε χθες την εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζοντάς της «καλό νέο». Και πρόσθεσε: «Την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με όσα έχω πει, προχωρούμε στη συγκεκριμένη διαδικασία».
Ο κ. Μ. Βορίδης με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Παπαδημούλη επισήμανε ότι παράταση της εκκρεμότητας συνεπάγεται σοβαρό οικονομικό και κοινωνικό κόστος: «Από τη μη πρόοδο της συγκεκριμένης σύμβασης δεν εξυπηρετούνται 160.000 επιβατών, με κόστος 180.000 ευρώ ημερησίως. Μόλις ανοίξουν οι συγκεκριμένοι σταθμοί θα υπάρξει εξοικονόμηση 320.000 ευρώ ημερησίως για την ελληνική οικονομία, έκλυση 130 λιγότερων τόνων CO2 στην ατμόσφαιρα ημερησίως, έξι λιγότερα θανατηφόρα ατυχήματα και 110 λιγότεροι τραυματισμοί», είπε ο κ. Βορίδης, επισημαίνοντας και τον κίνδυνο να απενταχθούν τα έργα από τη χρηματοδότηση της Ε.Ε. με κόστος «στα περίπου 463 εκατ. ευρώ». Και πρόσθεσε: «Εμένα αυτοί οι αριθμοί μου λένε ότι πρέπει να προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμβάσεως».
Ο ερωτών βουλευτής ήγειρε ενστάσεις, υποστηρίζοντας ότι δεν θα πρέπει να καταβληθούν χρήματα στη Siemens για τη συγκεκριμένη σύμβαση, αλλά να υπάρξει συμψηφισμός με τα ποσά που διεκδικεί το ελληνικό Δημόσιο ως αποζημίωση από τη γερμανική εταιρεία για σκανδαλώδεις υποθέσεις του παρελθόντος. «Οι επτά σταθμοί παραμένουν κλειστοί διότι η Siemens έχει το τεχνολογικό μονοπώλιο και αρνείται να δώσει έστω και ένα ευρώ, ενώ θέλει να εισπράξει πολλά εκατομμύρια για να δώσει την απαραίτητη τεχνολογία για να λειτουργήσουν οι σταθμοί. Δεν θα ήταν σωστότερο, αντί να πληρώνουμε και άλλα στη Siemens, να πληρωθεί η εταιρεία γι’ αυτή τη δουλειά κατά ένα μέρος από την επιστροφή των κλεμμένων»;
Αρνητικός στην πρόταση για συμψηφισμό, εμφανίστηκε ωστόσο ο κ. Βορίδης, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει περιθώριο για καθυστερήσεις: «Αν με ρωτάτε αν πρέπει να περιμένουμε μέχρι την κατάρτιση του συμβιβασμού, να τελειώσουν οι νομικές διαδικασίες, να υπογραφούν συμφωνίες αν τυχόν υπογραφούν, ή άλλως να περιμένουμε να εγερθούν αγωγές και μέχρι τότε να μην προχωρήσουμε στην κατάρτιση συμβάσεως, τότε είμαι σαφής και απαντώ: θα προχωρήσουμε στην κατάρτιση της συμβάσεως», είπε.
Στην επιμονή του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Υποδομών, αναφέρθηκε, τέλος, στις υπό εξέλιξη διαδικασίες ανάμεσα στον υπουργό Οικονομικών και την εταιρεία: «Υπάρχει σε εξέλιξη συνάντηση Βενιζέλου και Siemens, ακριβώς για να συμφωνηθεί η αποζημιωτική αξίωση του Δημοσίου και για να συμφωνηθεί το ποιο είναι το ποσό το οποίο πρέπει να καταβληθεί.
Εχει δοθεί ένα εξουσιοδοτικό πλαίσιο στον υπουργό Οικονομικών από την κυβέρνηση. Είμαστε σε αυτή τη διαδικασία. Και είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι υπάρχει προετοιμασία για την έγερση αγωγών, σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει η αποζημιωτική αυτή διαδικασία. Μπορεί και να μην ευδοκιμήσει. Μπορεί και να μην τα βρουν».
Πηγή : Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου