Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Στο επίκεντρο των διεθνών ΜΜΕ η Ελούντα Για το “Νησί”

Παγκόσμια προβολή στην Ελούντα

Τηλεοπτικά δίκτυα απ’ όλο τον κόσμο φτάνουν στην περιοχή μετά το βιβλίο και το σήριαλ για τη Σπιναλόγκα.


Το ενδιαφέρον διεθνών μέσων ενημέρωσης έχει επικεντρώσει η Πλάκα της Ελούντας που ζει ημέρες μεγάλης δόξας λόγω της Βρετανίδας συγγραφέως Βικτόρια Χίσλοπ αλλά και της τηλεοπτικής μεταφοράς του βιβλίου της για την Σπιναλόγκα που έχει γίνει μπεστ-σέλερ σε δεκάδες χώρες. .................

..............Το «Νησί» αποτέλεσε τον καλύτερο πρεσβευτή για την τουριστική προβολή της περιοχής παγκοσμίως με τρόπο πρωτόγνωρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες ξένα τηλεοπτικά δίκτυα από την Ιταλία και την Ισπανία ετοιμάζουν εκτενή αφιερώματα για την περιοχή, την ιστορία της Σπιναλόγκας αλλά και τους πραγματικούς ήρωες της υπερπαραγωγής του Mega, ενώ ήδη στην Πλάκα της Ελούντας βρίσκεται συνεργείο για λογαριασμό του πρακτορείου Reuter.

Δημοσιογραφικές πηγές αναφέρουν ότι έχουν δοθεί συνεντεύξεις από κατοίκους της περιοχής που συμμετείχαν στα γυρίσματα αλλά και παλαιότερους που έχουν ακόμα νωπές μνήμες από την περίοδο που η Σπιναλόγκα λειτουργούσε ως λεπροκομείο.

Το επόμενο μάλιστα χρονικό διάστημα αναμένεται να επικρατήσει «φρενίτιδα» στην περιοχή με δεδομένο ότι η τηλεοπτική σειρά του Mega έχει αγοραστεί από ξένα τηλεοπτικά δίκτυα.

Όπως έγραψε η «Π», τους τελευταίους μήνες και κυρίως τις τελευταίες ημέρες στην Ελούντα επικρατεί κλίμα ανάτασης και ενθουσιασμού τόσο ηθικά όσο και οικονομικά. Οι ντόπιοι αισθάνονται υπερήφανοι και συγκινημένοι ενώ οι επαγγελματίες τρίβουν τα χέρια τους από χαρά αφού καταγράφεται κοσμοσυρροή.

Σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση έχει «γονατίσει» τους πάντες, στην Πλάκα αντικρίζεις μόνο πρόσωπα χαρούμενα. Άνθρωποι κάθε ηλικίας προθυμοποιούνται με περισσή ευγένεια να εξυπηρετήσουν τον ξένο επισκέπτη, να τον ξεναγήσουν στην Σπιναλόγκα αλλά και να τον περιηγήσουν στο τηλεοπτικό «Νησί» και στα σκηνικά του.

Ντόπιοι επιχειρηματίες τονίζουν ότι καταγράφεται θεαματική αύξηση της τουριστικής κίνησης, ενώ τους δύο-τρεις τελευταίους μήνες είναι εντυπωσιακή η προσέλευση Ελλήνων που επισκέπτονται την Σπιναλόγκα και στην συνέχεια απολαμβάνουν το φαγητό τους στα γραφικά ταβερνάκια της Πλάκας.

Ενδεικτικά είναι τα όσα ανέφερε στην «Π» ο Άρης Βραχασωτάκης, η οικογένεια του οποίου δραστηριοποιείται επιχειρηματικά αρκετά χρόνια στην Πλάκα της Ελούντας.

Ιδιοκτήτης δύο εστιατορίων και ενός καϊκιού που εκτελεί δρομολόγια προς την Σπιναλόγκα, λέει: «Η διαφορά στην προσέλευση του κόσμου ξεκίνησε με την κυκλοφορία του βιβλίου.

Αμέσως είχαμε μία αύξηση πάνω από 30% στον τουρισμό από Βρετανούς. Κάθε χρόνο σε όποια χώρα γινόταν μπεστ-σέλερ το βιβλίο, ακολουθούσαν και οι ανάλογοι επισκέπτες. Πέρυσι είχαμε πολλούς Ισραηλινούς, φέτος πολλούς Νορβηγούς. Όμως αυτό που έγινε με τους Έλληνες δεν έχει προηγούμενο.

Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε τόσο κόσμο Αύγουστο. Τώρα το φθινόπωρο έχουμε πολλούς από την υπόλοιπη Κρήτη. Έρχονται με λεωφορεία οργανωμένοι διάφοροι σύλλογοι, σχολεία κλπ Ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στο χωριό έδωσε το σήριαλ. Πιστεύω ότι η έντονη τουριστική κίνηση θα συνεχίσει για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια».

Από την πλευρά του ο Γιώργος Μαυροειδής που επί σχεδόν 20 χρόνια ασχολείται με τα τουριστικά σκάφη που εκτελούν δρομολόγια προς την Σπιναλόγκα, ανέφερε:

«Η φετινή ήταν η χρονιά των Ελλήνων. Το 70-75% του κόσμου που πήγαμε απέναντι στο νησί ήταν Έλληνες. Από τη μία το βιβλίο της φίλης μας, της Βικτόρια, από την άλλη το σήριαλ, δελέασαν τον Έλληνα που θέλει πλέον να επισκεφθεί την Σπιναλόγκα και να απολαύσει το φαγητό του σε κάποιο ταβερνάκι στην Πλάκα. Έτσι παρακολουθώντας το σήριαλ, θα έχει αντίληψη, θα νιώσει πράγματα».

Ο καπετάν-Γιώργης πιστεύει ότι η ανοδική πορεία του τουρισμού θα συνεχίσει και την επόμενη διετία. «Από την Ελούντα έχουν περάσει μεγάλα «κεφάλια». Στη Βικτόρια όμως χρωστάμε πολλά».

/ / ΠΑΤΡΙΣ / /

Δεν υπάρχουν σχόλια :