Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Σύγχυση τηλεόρασης και πραγµατικότητας

Ασυγκράτητοτο ξέσπασµα του θυµού τού Ηλία Ψινάκη (φωτογραφία παρακάτω) επειδή αποκλείστηκε ο «δικόςτου» Θεοχάρης Ιωαννίδης από τις γιουροβιζιονικές συµµετοχές.
Στόχος του η επιτροπή της ΕΡΤ που αποφάσισε για τις ................
.....................
συµµετοχές : «µια άλουστη και µια ανθυποκουλτουριάρα». Χαρακτηρισµοί οι οποίοι θα προκαλούσαν γέλιο και χειροκρότηµα από το ξεσαλωµένο κοινό ενός ριάλιτι, αλλά που στην αληθινή ζω ήδιαµορφώνουν απλώς κλίµα «µπουγαδόνερων». Η γκλαµουριά αίφνης µετατρέπεται στην απόλυτη µιζέρια ενός πληγωµένου «εγώ» που αποκαλύπτει την ένδεια λόγου και επιχειρηµάτων.

Γιατί άλλο ο ισυµµετέχοντες σε ένα τάλεντ σόου που έχουν πλήρη επίγνωση ότι θα γίνουν αντικείµενο χλευασµού του ελευθεριάζοντος λόγο υενός κριτή και άλλο άνθρωποι που προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους. Το αν την κάνουν καλά ή όχι, υπάρχουν επιχειρήµατακαι τρόποι να αποδειχθεί και να διεκδικήσει ο κ. Ψινάκης το δίκιο του.

Ωστόσο, η χρήση χαρακτηρισµών αντί επιχειρηµάτων αποτελεί µια ακόµη απόδειξη της σύγχυσης τηλεόρασης και πραγµατικότητας. Γιατί µόνο στην τηλεόραση η µπασκλασαρία της ύβρεως αποτελεί ένα ακόµη καρναβαλικό ευτράπελο.

Εξου και η τηλεόραση του λάιφσταϊλ, της καρναβαλικής προσποίησης ενός κατασκευασµένου µε όρου ςθεάµατος «εαυτού» αποτελεί τον «φυσικό χώρο» του Ηλία Ψινάκη. Η «καριέρα» του κριτή στα τάλεντ σόου τού επέτρεψε να επιδείξει εκείνη την ψευδεπίγραφη «αυθεντικότητα» που χρειάζεται την κάµερα της τηλεόρασης για να επικυρώσει ως θέαµα αυτό που παρουσιάζει ως εαυτό.

Χαριτωµένος ως αυτοσαρκαζόµενη τηλεοπτική περσόνα.Μέχρι που η κατασκευή συναντά την πραγµατικότητα και το τηλεοπτικό «εγώ» διαπιστώνει τα όρια της φενάκης του.Της φενάκης να θεωρεί εαυτόν ως απόλυτο µοντέλο επαγγελµατισµού, φίλου, µάνατζερ, εθνικού ευεργέτη–«δεν βγάζω χρήµατα εγώ από τη Γιουροβίζιον, βάζω κιόλας–, εκλεγµένου εκπρόσωπου αθηναίων πολιτών. Γιατί µπορεί η εκλογή του Ηλία Ψινάκη ως δηµοτικού συµβούλου να επιβεβαίωσε την «πολιτική ισχύ» της τηλεοπτικής σαγήνης ,αλλά δεν παύει ο τηλεοπτικός «τέλειος εαυτός» να αποτελεί µια µειωµένη εκδοχή του πραγµατικού και ως εκ τούτο, να υπολείπεται συχνά των περιστάσεων.

/ / TA NEA / /

Δεν υπάρχουν σχόλια :