Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Οδηγούμε τη Citroen DS3

Αποστολή στη Γαλλία
Στην κατάμεστη από δημοσιογράφους αίθουσα με την επιλεκτικά αμφιθεατρική διαρρύθμιση, στην καρδιά του Παρισιού, έπειτα από μπόλικο μπλα μπλα σε μία ακόμη διαδικαστικού χαρακτήρα πανευρωπαϊκή παρουσίαση, ακούγεται η μαγική ατάκα: «Αντι-ρετρό!». Το συγκεκριμένο μότο δίνει ουσιαστικά το έναυσμα στη Citroen για να εξαπολύσει τον ανελέητο πόλεμο στο MINI και στην εμπορική κυριαρχία που επέφερε το μονοπώλιό του τα τελευταία χρόνια. Η σειρά DS δεν ξεθάφτηκε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας για να ανασύρει μνήμες ή κάτι τέτοιο, όχι. Είναι προφανές πως οι Γάλλοι δεν θέλουν μέσα από μία ακόμη αναβίωση, ένα ξεσκόνισμα αισθητικής ναφθαλίνης, να διεκδικήσουν μερίδιο της πίτας στην ευρωπαϊκή αγορά. Αντίθετα, επιδιώκουν την επιτυχία με μια εντελώς φρέσκια σε σχεδίαση και φιλοσοφία πρόταση. Η DS3 έχει προσωπικότητα, και το διατυμπανίζει. Μέσω μιας σέξι εμφάνισης, ενός πολυτελούς (από μεγαλύτερες κατηγορίες) εξοπλισμού, αλλά, το σημαντικότερο, έχοντας πλοηγό επιδόσεις και οδικά χαρακτηριστικά άξια μνείας. .............

............Η «δική» σου

Η DS3 τονώνει δραστικά το κύρος της Citroen στη μικρή κατηγορία. Εκεί όπου τα τμήματα marketing διέκριναν έξυπνα το κενό και προχώρησαν στη σχετική εισήγηση. Με άκρως ελκυστικό και νεανικό στυλ, το Citroenάκι διαλαλεί τη μόδα και τη σύγχρονη εποχή. Δεν αρνείται επίσης την εξατομίκευση, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών που επιτρέπουν τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου σύμφωνα με την προτίμηση του χρήστη. Διακεκριμένα σημεία στη δυναμική σχεδίαση αποτελούν η καμπυλόγραμμη οροφή που μοιάζει να «αιωρείται» στη μεσαία κολόνα, οι μικρές σε διάσταση πόρτες καθώς και οι εσοχές στο κάτω εμπρός τμήμα. Εδώ υιοθετείται μια σειρά από εντυπωσιακά φώτα τεχνολογίας LED. Εντός η εικόνα είναι ιδιαίτερα σαγηνευτική. Τολμώ να πω πως η DS3 μπορεί να κερδίσει αγοραστές αποκλειστικά από το εσωτερικό της. Η πειθώ της γίνεται πολύ ισχυρή από τη μείξη δέρματος και πλαστικού στις σωστές δόσεις, με την προσθήκη φανταχτερών λεπτομερειών που δηλώνουν διαφοροποίηση, όπως είναι ο πίνακας οργάνων, οι αεραγωγοί και η μίνιμαλ κονσόλα.

Το υπερυψωμένο ταμπλό και η διαμόρφωση της οροφής είναι δύο από τα χαρακτηριστικά που συμβάλλουν στην εκ των έσω ξεχωριστή φυσιογνωμία. Από την άλλη, δεν πρέπει να αγνοηθεί η σκληρή δουλειά που έγινε στα επίπεδα ποιότητας και συναρμολόγησης, σε πρωτόγνωρο βαθμό για ένα μικρό Citroen. Η λίστα του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνει ABS, ESP, ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και σύστημα ενίσχυσης πέδησης σε περίπτωση πανικού (AFU), καθώς και έξι αερόσακους. Αξιοπρόσεκτες ενέργειες συνέβαλαν ώστε το βάρος να συγκρατηθεί όσο το δυνατόν σε χαμηλά επίπεδα με τη χρήση νέων τεχνικών, ώστε να εξασφαλιστεί παράλληλα η μέγιστη δυνατή στιβαρότητα στο πλαίσιο. Για παράδειγμα, η πίσω ανάρτηση ζυγίζει επτά κιλά λιγότερα σε σχέση με το παρελθόν, γεγονός το οποίο συμβάλλει, εκτός από την οικονομία καυσίμου, και στη δυναμική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα, η πολύ καλή αεροδυναμική (Cx 0,31) εξυπηρετεί πάνω-κάτω τους ίδιους σκοπούς.

Αριθμητικά δεδομένα

H DS3 είναι καθαρόαιμη Γαλλίδα, μια και κατασκευάζεται εντός συνόρων, στο εργοστάσιο της Citroen στο Poissy. Το γαλλικό premium σούπερ μίνι βασίζεται στο πάτωμα του C3, έχει επομένως «μαζεμένες» διαστάσεις. Παρά ταύτα, δεν του λείπουν οι μεγάλοι για την κατηγορία εσωτερικοί χώροι. Ο αντίστοιχος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 285 λίτρα, ενώ το πίσω κάθισμα, όπως ήταν φυσικό, είναι διαιρούμενο (60:40). Το νέο μοντέλο προσφέρεται με πέντε κινητήρια μηχανικά σύνολα προδιαγραφών Εuro5, εκ των οποίων τα τρία είναι βενζίνης και τα δύο πετρελαίου. Απαντα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια πέντε ή έξι σχέσεων. Οι βενζινοκινητήρες είναι οι γνωστοί 1.4 και 1.6, με απόδοση 95 και 120 ίππων αντίστοιχα (αμφότεροι ατμοσφαιρικοί). Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 παράγει 156 ίππους. Οι τιμές αγοράς για την Ελλάδα, τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν είχαν καθοριστεί.

Γάλλων σχολή

Στα περίχωρα της γαλλικής πρωτεύουσας, για να είμαστε ακριβείς, η οδηγική αίσθηση της DS3 μας παρέπεμψε περισσότερο σε ένα στιβαρότερο (από πλευράς ακαμψίας) και πιο ραφιναρισμένο (από πλευράς κύλισης και άνεσης από την ανάρτηση) 207 παρά στην αίσθηση καρτ του γνωστού μας MΙΝΙ. Εκεί όπου το MINI θα νιώσει άβολα απέναντί της είναι σε ό,τι αφορά την άνεση που παρέχει η γαλλική ανάρτηση, εννοείται με τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό στις ρυθμίσεις, διαφυλάσσοντας και την υψηλού επιπέδου πρόσφυση στις στροφές. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1600άρης κινητήρας των 156 ονομαστικών ίππων (ταιριάζει γάντι) και το μεστό σε πληροφόρηση και ταχύτητα σύστημα διεύθυνσης κλέβουν μεμιάς την παράσταση και δημιουργούν αυτόματα ένα ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο. Τα αποθέματα ροπής «σπρώχνουν» με όρεξη τη μικρή Citroen (όταν ο δείκτης του στροφόμετρου σημαδέψει τις 2.500 σ.α.λ.) και προσφέρουν επιδόσεις που θυμίζουν προηγούμενα «ένδοξα» χρόνια (βλέπε Saxo).

Με μια ματιά

• Premium σούπερ μίνι
• Μοντέρνος χαρακτήρας
• Δυνατότητα «προσωποποίησης» επιλογών
• Τρεις βενζινοκινητήρες

Δεν υπάρχουν σχόλια :