Δεν είναι συχνό φαινόμενο μια ταινία να ισορροπεί με τόση δεξιοτεχνία ανάμεσα στο στοιχείο της κομεντί και του δράματος, να σκιαγραφεί το ουσιαστικό πορτρέτο ενός νέου, διαφορετικού χαρακτήρα και να έχει τόσο σωστό τάιμινγκ στην έξοδό της στις αίθουσες.
Το «Ραντεβού στον αέρα» είναι μια ταινία που αναφέρεται στην οικονομική κρίση, όμως είναι πολύ περισσότερα πράγματα πέρα απ' αυτό. Ο Ράιαν, ο ήρωας που υποδύεται ο Τζορτζ Κλούνεϊ, δουλεύει για λογαριασμό δειλών εργοδοτών που διστάζουν να απολύσουν τους εργαζομένους τους. Κάνει εκείνος, λοιπόν, τη δουλειά αντί γι' αυτούς, ταξιδεύοντας από πόλη σε πόλη στην Αμερική.
Η ζωή του βρίσκεται ανάμεσα σε αεροπλάνα, αεροδρόμια, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και δωμάτια ξενοδοχείων. Σε όλα έχει ...
... κάρτες προνομίων και αισθάνεται «σαν στο σπίτι του», ακριβώς το αντίθετο δηλαδή από το πώς αισθάνεται τον ελάχιστο χρόνο που βρίσκεται στο παραμελημένο μικρό του διαμέρισμα και στις απόμακρες σχέσεις που έχει με την οικογένειά του. Ο Ράιαν προτιμά τη στημένη θαλπωρή των ξενοδοχείων και το σεξ χωρίς δεσμεύσεις με μια συνάδελφο, που όπως του λέει, «είμαι ακριβώς το ίδιο με σένα, αλλά με κόλπο».
Αυτή η προσεκτικά στημένη ζωή θα τεθεί σε κίνδυνο από μια φιλόδοξη νεαρή κοπέλα στην εταιρεία του, που προτείνει να κοπούν τα ταξίδια και οι απολύσεις να γίνονται με τηλεδιάσκεψη. Εκείνος θα την πάρει μαζί του για ένα τελευταίο ταξίδι ώστε να της δείξει ότι η ελάχιστη αξιοπρέπεια είναι να κοιτάς στα μάτια εκείνον που απολύεις. Η ανατριχιαστική αληθοφάνεια των σκηνών των απολύσεων δεν είναι τυχαία, καθώς το συνεργείο βρήκε πραγματικούς απολυμένους, στους οποίους έδωσε βήμα να πουν ό, τι θα έλεγαν στους εργοδότες τους την ώρα της απόλυσης.
Μετά το «Thank you for smoking» και τη «Juno», το «Ραντεβού στον αέρα» είναι το τρίτο καλό δείγμα δουλειάς από τον Ράιτμαν, που εξελίσσεται σε καλό μάστορα της έξυπνης κομεντί με δραματικούς τόνους και κοινωνικό θέμα.
Εξαιρετικά λεπτοδουλεμένη είναι η δουλειά που έχει γίνει στις ερμηνείες από τον Κλούνεϊ και τις Βέρα Φαρμίγκα και Αννα Κέντρικ. Ολοι τους είναι υποψήφιοι για Οσκαρ, ενώ η ταινία διεκδικεί ακόμη τα βραβεία καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και διασκευασμένου σεναρίου.
/ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ /
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου