Τι λέει, άραγε, για την είδηση που ακολουθεί, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας του Αντώνη Σαμαρά (έτσι την αποκαλεί ο ίδιος, πλέον), ο οποίος δεν τελείωσε την καριέρα του με την αποχώρηση του Καραμανλή από τη Νέα Δημοκρατία του Κώστα Καραμανλή (έτσι την αποκαλούσε ο ίδιος), όπως είχε υποσχεθεί και ο οποίος πρόσφατα ξιφουλκούσε υπέρ της αντισυνταγματικότητας του μνημονίου, με άρθρα του στον τύπο;
Τόσο σάλιο πια, κύριε καθηγητά, θα είχατε σβήσει και τις φωτιές της Πελοποννήσου!
Ιδού το δημοσίευμα της σημερινής Καθημερινής:
"Εισήγηση ...
που δεν ανατρέπει, εάν γίνει αποδεκτή από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, την εφαρμογή του Μνημονίου για τις .................
Τόσο σάλιο πια, κύριε καθηγητά, θα είχατε σβήσει και τις φωτιές της Πελοποννήσου!
Ιδού το δημοσίευμα της σημερινής Καθημερινής:
"Εισήγηση ...
που δεν ανατρέπει, εάν γίνει αποδεκτή από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, την εφαρμογή του Μνημονίου για τις .................
..................
περικοπές μισθών και συντάξεων κατατέθηκε από τις δύο εισηγήτριες της υπόθεσης κ. Μαίρη Σαρπ και Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου.
Παρά τις περί αντιθέτου εκτιμήσεις, στις πολυσέλιδες εισηγήσεις τους οι δύο δικαστικοί λειτουργοί τάσσονται υπέρ της συνταγματικότητας των διατάξεων του Μνημονίου, ενώ η κρίσιμη συζήτηση της υπόθεσης θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη στην Ολομέλεια. Επί της ουσίας, οι δύο εισηγήτριες ταυτίζονται με τα νομικά και πολιτικά επιχειρήματα της κυβέρνησης που περιλαμβάνονται σε έγγραφό της για να πείσει τους δικαστές του ΣτΕ, ότι λόγοι υπέρτερου δημόσιου συμφέροντος επέβαλαν το Μνημόνιο και ότι τηρήθηκαν πλήρως οι αρχές της αναλογικότητας και της αναγκαιότητας. Αναφέρουν χαρακτηριστικά οι κυρίες Σαρπ και Χρυσικοπούλου ότι τα περιοριστικά μέτρα που επιβάλλει το Μνημόνιο (περικοπές αποδοχών, συντάξεων, επιδομάτων, δώρων εορτών) συνάδουν με το Σύνταγμα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, και με τις διεθνείς συμβάσεις. Αναφέρονται στους λόγους δημοσίου συμφέροντος που δικαιολογούν αυτές τις περικοπές στις αποδοχές και συντάξεις οι οποίες είναι μέσα σε βιώσιμα επίπεδα. Κατά πληροφορίες, στην εισήγηση διατυπώνεται και η εκτίμηση ότι η ένταξη της χώρας μας στο ΔΝΤ δεν περιορίζει την άσκηση της εθνικής μας κυριαρχίας.
Η πρότασή τους, έτσι, είναι απορριπτική για τις προσφυγές του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, της ΑΔΕΔΥ, της ΕΣΗΕΑ, των συνταξιούχων και άλλων φορέων που έχουν κατατεθεί στο ΣτΕ.
Σε ό,τι αφορά το διαδικαστικό μέρος, από τις εισηγήτριες υποστηρίζεται η άποψη ότι το Μνημόνιο (Ν. 3845/2010) δεν χρειαζόταν να ψηφιστεί από την Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία των 3/5, καθώς δεν αποτελεί διεθνή σύμβαση κατά το άρθρο 28 του Συντάγματος. Επίσης τονίζουν ότι «με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 δεν κυρώνεται το Μνημόνιο Συνεννόησης ούτε, άλλωστε, παραχωρούνται με αυτό αρμοδιότητες σχετικές με την άσκηση της οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής της χώρας και την εποπτεία της υλοποιήσεώς της στα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης και το ΔΝΤ, όπως εσφαλμένως υπολαμβάνουν οι αιτούντες». H κυβέρνηση μέσω του Μνημονίου έλαβε, «μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής για την άμεση αντιμετώπιση της οξείας δημοσιονομικής κρίσης, η οποία είχε καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας μέσω των διεθνών αγορών και πιθανό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της», σημειώνουν."
Παρά τις περί αντιθέτου εκτιμήσεις, στις πολυσέλιδες εισηγήσεις τους οι δύο δικαστικοί λειτουργοί τάσσονται υπέρ της συνταγματικότητας των διατάξεων του Μνημονίου, ενώ η κρίσιμη συζήτηση της υπόθεσης θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη στην Ολομέλεια. Επί της ουσίας, οι δύο εισηγήτριες ταυτίζονται με τα νομικά και πολιτικά επιχειρήματα της κυβέρνησης που περιλαμβάνονται σε έγγραφό της για να πείσει τους δικαστές του ΣτΕ, ότι λόγοι υπέρτερου δημόσιου συμφέροντος επέβαλαν το Μνημόνιο και ότι τηρήθηκαν πλήρως οι αρχές της αναλογικότητας και της αναγκαιότητας. Αναφέρουν χαρακτηριστικά οι κυρίες Σαρπ και Χρυσικοπούλου ότι τα περιοριστικά μέτρα που επιβάλλει το Μνημόνιο (περικοπές αποδοχών, συντάξεων, επιδομάτων, δώρων εορτών) συνάδουν με το Σύνταγμα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, και με τις διεθνείς συμβάσεις. Αναφέρονται στους λόγους δημοσίου συμφέροντος που δικαιολογούν αυτές τις περικοπές στις αποδοχές και συντάξεις οι οποίες είναι μέσα σε βιώσιμα επίπεδα. Κατά πληροφορίες, στην εισήγηση διατυπώνεται και η εκτίμηση ότι η ένταξη της χώρας μας στο ΔΝΤ δεν περιορίζει την άσκηση της εθνικής μας κυριαρχίας.
Η πρότασή τους, έτσι, είναι απορριπτική για τις προσφυγές του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, της ΑΔΕΔΥ, της ΕΣΗΕΑ, των συνταξιούχων και άλλων φορέων που έχουν κατατεθεί στο ΣτΕ.
Σε ό,τι αφορά το διαδικαστικό μέρος, από τις εισηγήτριες υποστηρίζεται η άποψη ότι το Μνημόνιο (Ν. 3845/2010) δεν χρειαζόταν να ψηφιστεί από την Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία των 3/5, καθώς δεν αποτελεί διεθνή σύμβαση κατά το άρθρο 28 του Συντάγματος. Επίσης τονίζουν ότι «με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 δεν κυρώνεται το Μνημόνιο Συνεννόησης ούτε, άλλωστε, παραχωρούνται με αυτό αρμοδιότητες σχετικές με την άσκηση της οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής της χώρας και την εποπτεία της υλοποιήσεώς της στα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης και το ΔΝΤ, όπως εσφαλμένως υπολαμβάνουν οι αιτούντες». H κυβέρνηση μέσω του Μνημονίου έλαβε, «μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής για την άμεση αντιμετώπιση της οξείας δημοσιονομικής κρίσης, η οποία είχε καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας μέσω των διεθνών αγορών και πιθανό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της», σημειώνουν."
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου