Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Το απωθημένο κόμπλεξ της Έλλης...

Του Αντώνη-Μάριου Παπαγιώτη

Διαβάζω στο W/E (Woman's Enigma) που κυκλοφόρησε αυτή τη Κυριακή με την "ΚΥΡΙΑΚΆΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΊΑ", τη συνέντευξη της Έλλης Στάη στην Αθηνά Γκόρου και λύνω τα αινίγματα που καιρό τώρα παρέμεναν άλυτα στο μυαλό μου για την "σιδηρά κυρία".
Για παράδειγμα, κατάλαβα γιατί έχει εμπάθεια για την κ. Μπακογιάννη. Συνειδητοποίησα γιατί όπου σταθεί, σε όποιο βήμα της δοθεί (βλ.π. τελευταία συνέντευξη της πρώην υπουργού στο ΑLTER, όπου ανάμεσα στους συνεντευξιάζοντες ήταν και η κ. Στάη) και απ' όποιο βήμα έχει (όπως πχ. το portal της, όπου τόσο η ίδια όσο και τα τσιράκια της σε γλώσσα δημώδη είναι επικριτικοί στις κινήσεις της κ. Μπακογιάννη) είναι ιδιαίτερα καυστική, ειρωνική και ενίοτε άδικη με την πρόσφατα διαγραφθείσα (νεο)δημοκράτισσα βουλευτή. Ο λόγος είναι η... μαμά Μαρίκα και διαπιστώνω ότι για ακόμα μία φορά στη πολιτική πορεία της κ. Μπακογιάννη, οι αμαρτίες γονέων την παιδεύουν.
Ερωτάται, λοιπόν, η κ. Στάη από τη δημοσιογράφο του περιοδικού: "αληθεύει ότι όταν πρωτοβγήκατε στην τηλεόραση, σας είπε ο προϊστάμενός σας πως δεν κάνετε γι' αυτή τη δουλειά, αλλά για να καθαρίζετε σκάλες;". Kαι απαντά: "Δεν μου το είπε ως δική του άποψη, μου το διαβίβασε. Είμαστε στην ΕΡΤ την περίδο 1989, συγκυβέρνηση Μητσοτάκη-Αριστεράς. Ο πολύ σημαντικός δημοσιογράφος Ριχάρδος Σωμερίτης μου έδωσε τότε μια πολιτική εκπομπή, την οποία πρόλαβα να κάνω μόνο για δύο μήνες, λόγω των αντιρρήσεων που είχε ο τότε πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης. Η κυρία Μαρίκα λοιπόν, επικοινώνησε με τον Ρ. Σωμερίτη και του 'πε "τί την έχεις αυτή εκεί να κάνει πολιτικά; Nα τη βάλεις να πλένει τις σκάλες"."
Δεν θα σταθώ στη κρίση της κ. Στάη για τον κ. Σωμερίτη. Δικαιολογημένη η άποψή της ότι είναι "πολύ σημαντικός", αφού της χάρισε ολόκληρη εκπομπή. Δεν είναι του παρόντος να αναπτύξω την άποψή μου για τον κ. Σωμερίτη. Νομίζω δεν χρειάζεται. Ποιός είμαι εγώ εξάλλου; Aφήστε που τον έχω ικανό να αρχίσει νέα πολεμική στα blogs από τη στήλη του στο Βήμα, που όσο περνάει ο καιρός πλησιάζει κοντά με τη σελίδα που φιλοξενούνται τα διανυκτερεύοντα φαρμακεία.
Δεν θα σχολιάσω τώρα τις παρωπίδες του "εκσυγχρονισμού" που χρόνια τώρα τον έχουν "τυφλώσει", ούτε θα αναφέρω τις απόψεις του και των αγώνα που κάνει υπέρ μιας μειονότητας αλλοεθνών και αλλόγλωσσων στη Φλώρινα. Δεν θα θυμίσω ότι φλερτάρει με το κόμμα του "Ουράνιου Τόξου". Το κείμενό μου αυτό έχει αναφορά στην κ. Στάη και σ' αυτή θα μείνω. Μια κυρία της δημοσιογραφίας που δεν σας κρύβω ότι μου θύμισε τον Αντώνη Σαμαρά και την... αγάπη που έχει στην οικογένεια Μητσοτάκη, για προσωπικούς λόγους. Αναρωτιέμαι όμως αν μπορεί να κάνει κανείς σωστή δημοσιογραφική κριτική όταν έχει τέτοιες εμπάθειες και απωθημένα; (Παρομοίως αναρωτιέμαι αν μπορεί να κάνει πολιτική, αν διακατέχεται από ίδια παθογενή συναισθήματα, αλλά είναι κι αυτό άλλο θέμα). Αν και αμφισβητώ τη δικαιολογία που προέταξε ο κ. Σωμερίτης στην κ. Στάη (αμφισβητώ δηλαδή αν τον πήρε όντως τηλέφωνο η κ. Μητσοτάκη, γιατί είναι γνωστά τα αντιδεξιά συναισθήματα που τρέφει ο εν λόγω δημοσιογράφος και δυστυχώς δεν ζει ο Διονύσης Λιβανός για να μάθουμε την όλη αλήθεια), αναρωτιέμαι αν η κ. Μαρίκα είχε πράγματι δίκιο, στο ενδεχόμενο που είπε κάτι τέτοιο. Αλήθεια, τί έχει προσφέρει η κ. Στάη στην καλυτέρευση της ποιότητας της ελληνικής δημοσιογραφίας, πέρα από το χάρισμα ενός ζεύγους ωραίων ματιών και εκτός της διαφήμισης χρυσών πενών της Mont Blanc;
"Aπογοητεύτηκατε τότε;", την ρωτάει εν συνεχεία η δημοσιογράφος. "Να απογοητεύω επειδή είπε κάτι τέτοιο η κυρία Μαρίκα; Mα ήταν σχεδόν αναμενόμενο. Τότε, ξέρετε, ήταν πολύ έντονα τα κομματικά μίση και πάθη. Το σουτ μου βέβαια το έφαγα και κάθισα 3 χρόνια στην απέξω, ως προς την τηλεόραση τουλάχιστον". Οδηγήθηκε, έτσι, η κ. Στάη σε μια τηλεοπτική έρημο, μικρότερη βέβαια χρονικά, από την πολιτική έρημο του κ. Σαμαρά και περιορισμένη.
Στη συνέχεια, ερωτάται αν χρησιμοποιεί τη δημοσιογραφία "ως πέρασμα, ως σκαλοπάτι" για να αναρριχηθεί στην πολιτική και η "σιδηρά κυρία" που μάλλον θα βρίσκεται στο ALTER τη νέα τηλεοπτική σεζόν, απαντά: "Όταν κάποιος είναι τόσα πολλά χρόνια σε ένα επάγγελμα δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε για πέρασμα ούτε για σκαλοπάτι. Μιλάμε για ένα τεράστιο κομμάτι ζωής". Δίχως να απαντά στην ουσία του ερωτήματος η κ. Στάη είναι εμφανές ότι ενδεχομένως στο μέλλον αυτό το "τεράστιο κομμάτι ζωής" να το θέσει σε διαπραγματευτική ισχύ για κάποια σημαντική πολιτική πρόταση.
Και έρχεται και ο κυνισμός της γυναικός πια και μόνο αυτός, καθώς όταν ερωτάται αν ερωτεύεται και παντρεύεται μόνο ευκατάστατους και ισχυρούς άντρες απαντά με στόφα γυναίκας-killer που διαχωρίζει τον έρωτα από τον γάμο, δίνοντας το ορθό παράδειγμα σε όλες τις κοπέλες-καριερίστριες: "Κατ' αρχάς, δεν ξέρετε ποιούς έχω ερωτευτεί στη ζωή μου. Και έπειτα, όπως είπαμε και προηγουμένως, είμαι κι εγώ ευκατάστατη και ισχυρή. Γιατί να είναι οι άλλοι πιο ισχυροί από μένα;".
Ψυχρή λογική, αλλά η δικιά μου απορία είναι άλλη; Πως γίνεται να παντρευτεί κανείς 4 φορές;; Ποιός παπάς τον ευλογάει;;

Δεν υπάρχουν σχόλια :