Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

DVD και βιντεοκλάμπ ..... θύματα του Ίντερνετ

Παρά τις προσφορές που κάνει συνεχώς, η αλυσίδα Βlockbuster έχει  
πλέον συγκεντρώσει χρέη ύψους ενός δισ. δολαρίων και κινδυνεύει να  
πέσει κι αυτή θύμα του ίδιου όπλου με το οποίο είχε μαχαιρώσει τα μεγάλα
  στούντιο του σινεμά  «Το τέλος των Βlockbuster» θα ήταν μια ταινία που αυτή η γιγαντιαία αλυσίδα καταστημάτων ενοικίασης DVD δεν θα ήθελε ποτέ να περιλάβει στον κατάλογό της. Όμως φαίνεται πως θα βρίσκεται προσεχώς στις οθόνες μας. Αρχίζοντας από το Ντάλας του Τέξας, η εν λόγω αλυσίδα άνοιξε μέσα σ΄ ένα τέταρτο του αιώνα περισσότερα από 6.500 καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Τέσσερις χιλιάδες καταστήματα στις ΗΠΑ, αρκετές εκατοντάδες στην Ιταλία, όμως η αλυσίδα βιντεοκλάμπ Βlockbuster πηγαίνει τώρα τόσο άσχημα ώστε αποφάσισε να ζητήσει την προστασία της αμερικανικής νομοθεσίας περί πτωχεύσεων. Το όνομα που είχε κάνει το Χόλιγουντ να τρέμει αδειάζοντας τις κινηματογραφικές αίθουσες και γεμίζοντας τα... λίβινγκ ρουμ των σπιτιών, έχει πλέον συγκεντρώσει χρέη ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων και κινδυνεύει να πέσει κι αυτή θύμα του ίδιου όπλου με το οποίο είχε μαχαιρώσει τα μεγάλα στούντιο του σινεμά. Η εξέλιξη συμφωνεί μ΄ εκείνη τη θεωρία περί νέων προϊόντων, με την οποία οι ...

... οικονομολόγοι εξηγούν τον θρίαμβο του νέου εις βάρος του παλιού όσον αφορά τα τεχνολογικά προϊόντα: ο κινηματογράφος σκοτώθηκε από το DVD, τα DVD σκοτώνονται από το Ίντερνετ.

Ο θρίαμβος.
Οι ειδικοί συμφωνούν: τα καταστήματα Βlockbuster, τα οποία είχαν ήδη πληγεί από την καλωδιακή τηλεόραση, στραγγαλίστηκαν από το Ίντερνετ. Και μάλιστα δύο φορές. Κατ΄ αρχάς το Διαδίκτυο σήμανε τον θρίαμβο της ΝetFlix, του ομίλου που αναπτύχθηκε στο Ίντερνετ και επέτρεπε στον συνδρομητή (με πρώτη τιμή συνδρομής κάτω από τα 10 δολάρια) να παραγγέλνει μέσω του Διαδικτύου την ταινία και αυτή να φτάνει κατ΄ ευθείαν στο σπίτι του. Ο όμιλος ΝetFlix καταγράφει σήμερα άνοδο 20%, όση πτώση καταγράφουν τα Βlockbuster. Ανέκαθεν το Διαδίκτυο ευαγγελιζόταν τον θρίαμβο του λεγόμενου video on demand (βίντεο κατά παραγγελία), δηλαδή τη δυνατότητα να κατεβάζεις ον-λάιν την ταινία της στιγμής νοικιάζοντάς τη (σε τιμή κάτω από τα 5 δολάρια) από καταστήματα του Ίντερνετ όπως τα iΤunes και Αmazon, αλλά και απευθείας από την καλωδιακή τηλεόραση- την ΤimeWarner, για παράδειγμα. Ή να την αγοράζεις πλέον ακόμη και από τα ίδια τα μεγάλα στούντιο, που χάρη στο «παραθυράκι» των πωλήσεων στο Ίντερνετ, αντισταθμίζουν τις απώλειες που έχουν από το βασικό αντικείμενό τους (τον κινηματογράφο).

Google ΤV. Έτσι, ενώ στον ορίζοντα αρχίζει να ξεχωρίζει η Google ΤV- γεννήθηκε από μια συμφωνία μεταξύ του κολοσσού του Διαδικτύου, της Sony και της Ιntel- η ανακοίνωση της πιθανής πτώχευσης έριξε κατά 30% τις μετοχές των Βlockbuster. Και η εταιρεία προβλέπει να κλείσει σχεδόν 800 καταστήματά της.

Το πρώτο κατάστημα Βlockbuster άνοιξε στο Ντάλας του Τέξας στις 26 Οκτωβρίου 1985. Σήμερα υπάρχουν γύρω στα 9.000 σε όλο τον κόσμο.
Τον Αύγουστο του 2004 η εταιρεία παρουσίασε την πρώτη υπηρεσία ενοικίασης DVD μέσω Ίντερνετ.
Τον Φεβρουάριο του 2009, η Βlockbuster περιλαμβανόταν στον κατάλογο με τις «15 αμερικανικές εταιρείες που δεν θα επιζήσουν μετά το 2009».
Κατά τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου, η ταινία σε DVD που νοικιάστηκε περισσότερο στα καταστήματα της αλυσίδας Βlockbuster ήταν το «2012», μια ταινία επιστημονικής φαντασίας βασισμένη σε μια προφητεία των Μάγια ότι ο κόσμος θα καταστραφεί το 2012.
Διαφορετική ήταν η επιλογή που έκαναν οι ον-λάιν πελάτες της Βlockbuster, οι οποίοι- πάντα κατά τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίουπροτίμησαν την ταινία «Τhe Ηurt Locker» της Κάθριν Μπίγκελοου που κέρδισε έξι Όσκαρ.

Η εξέλιξη είναι αναπόφευκτη: ο κινηματογράφος σκοτώθηκε από το DVD, τα DVD σκοτώνονται από το Ίντερνετ

Δεν υπάρχουν σχόλια :