1.Τεστ εξομοίωσης για επιστροφή στη δραχμή. Εχοντας την εμπειρία του 2000 και του 2001, όταν η Ελλάδα άλλαξε νόμισμα και εισήλθε στην Ευρωζώνη, οι επιχειρήσεις πραγματοποιούν τέτοιες δοκιμές με την υποστήριξη των λογιστηρίων τους, των ...
νομικών τμημάτων και των τμημάτων μάρκετινγκ. Μεγάλοι όμιλοι που έχουν συναλλαγές με τρίτες χώρες διαθέτουν, άλλωστε, ήδη συστήματα μηχανοργάνωσης βασισμένα σε διάφορα νομίσματα. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής στην Ελλάδα, έχει ζητηθεί από τη μητρική της εταιρεία στις ΗΠΑ η προσαρμογή του εσωτερικού πληροφοριακού συστήματός της σε ένα νέο νόμισμα.
2.Διαχείριση του συναλλαγματικού κινδύνου. Οι μεγάλοι όμιλοι, ούτως ή άλλως, προμηθεύονται πρώτες ύλες (ζάχαρη, καύσιμα, υλικά συσκευασίας) βάσει προθεσμιακών συμβολαίων, συμβολαίων δικαιώματος προαίρεσης κ.ά., όπως για παράδειγμα η Coca-Cola 3E. Τώρα εξετάζουν ακόμη περισσότερο τα δεδομένα των αγορών έτσι ώστε να περιορίσουν τις απώλειες από τις διαφορές των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Οι εταιρείες επίσης φροντίζουν να ελαχιστοποιούν τους κινδύνους κυρίως αντισταθμίζοντας τα στοιχεία ενεργητικού και παθητικού σε ξένα νομίσματα, καθώς θα πρέπει να διασφαλισθούν οι πρώτες ύλες τουλάχιστον για ένα εξάμηνο.
3.Περιορισμός της έκθεσης στις θυγατρικές στην Ελλάδα. Οι όμιλοι που διαθέτουν εταιρείες στην Ελλάδα περιορίζουν τον εξωτερικό και εσωτερικό δανεισμό σε αυτές. Παράλληλα, σε καθημερινή βάση βγάζουν τα χρήματα σε «ασφαλείς» χώρες και στην Ελλάδα διατηρούν ρευστό μόνο για τις τρέχουσες ανάγκες. Τον Φεβρουάριο είχε προκληθεί σάλος ύστερα από την αποκάλυψη ότι η Vodafone στέλνει πλέον σε καθημερινή βάση τις εισπράξεις της στη Βρετανία.
4.Διασφάλιση ρευστότητας. Μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσουν ρευστότητα από το εξωτερικό, καθώς είναι ελάχιστη έως μηδενική η χρηματοδότηση από ελληνικές τράπεζες, έχουν ανοίξει λογαριασμούς στο εξωτερικό σε ευρώ και δολάριο με την εγγύηση των προσωπικών καταθέσεων των βασικών μετόχων της κάθε εταιρείας.
5.Επανεξέταση των οικονομικών δεδομένων των συνεργατών έτσι ώστε να περιοριστεί η εξάρτηση από τους μη συνεπείς και μεγαλύτερη έμφαση στην ασφάλιση των πιστώσεων. Η ΦΑΓΕ ανακοίνωσε πρόσφατα ότι προτίμησε να σταματήσει την προμήθεια προϊόντων της σε ασυνεπείς λιανεμπόρους, με τίμημα την απώλεια πωλήσεων, προκειμένου να περιορίσει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο. Το διάστημα που χορηγούν πίστωση περιορίζονται συχνά στις 30 ημέρες, με τους προμηθευτές πλέον να είναι πολύ αυστηροί. Επίσης, πολλές εταιρείες φροντίζουν να υπάρχει μεγάλη διασπορά στο πελατολόγιό τους, προκειμένου να μην εξαρτώνται σε ποσοστό πάνω από 50% από 1-2 πελάτες.
Πηγή : Καθημερινή
Πηγή : Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου