Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

Υπάρχει κύκλωμα που απομυζά επιχειρήσεις

Σειρά μέτρων για να αποφευχθεί το νέο ψαλίδισμα μισθών και συντάξεων προτείνει ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμμαχίας και υποψήφιος στη Β Αθηνών κ. Γιώργος Κοντογιάννης μιλώντας στο axiaplus. Ταυτόχρονα δηλώνει για να ...


σταματήσει η συναλλαγή πρέπει να σταματήσει η φυσική παρουσία εφοριακών στις επιχειρήσεις και προτείνει συγκεκριμένη διαδικασία αποζημίωσης των ιδιωτών κατόχων ομολόγων που κουρεύτηκαν.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ

H Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές θα πρέπει να πάρει μέτρα ύψους 11,5 δις ευρώ. Πιστεύετε ότι τελικά οι συντάξεις και μισθοί θα γλιτώσουν νέο ψαλίδισμα;

Με την ξεκάθαρη πρόταση της Δημοκρατικής Συμμαχίας υπάρχει τρόπος να αποφευχθούν οι περαιτέρω περικοπές σε συντάξεις και μισθούς. Σαφώς και υπάρχουν σημαντικές πηγές που δεν έχουν αξιοποιηθεί όπως εξοικονόμηση και μεταφορά πόρων από την κοινωνική κλοπή (ψεύτικα επιδόματα και αναπηρικές συντάξεις κ.α ), μείωση των δαπανών του κράτους και κυρίως των μη επενδυτικών καταναλωτικών δαπανών-με προτεραιότητα στην άμεση μείωση σε κομματικές και πολιτικές δαπάνες σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τα σημερινά, ενεργοποίηση και μεγαλύτερη απορρόφηση του ΕΣΠΑ, αποκρατικοποιήσεις των ΔΕΚΟ με προτεραιότητα στις ζημιογόνες, αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου που λιμνάζει και φυσικά όπου δεν αγγίζει τα εθνικά συμφέροντα.
Στόχος μας είναι το ήδη βάναυσο κούρεμα των μισθών και των συντάξεων να σταματήσει εδώ, οι θυσίες που ο λαός μας έχει δεχτεί και κάνει μέχρι σήμερα να μην πάνε χαμένες και να επικεντρωθούμε στο στόχο μας που δεν είναι άλλος από το να οδηγηθούμε πάλι στην ανάπτυξη.
Τι είναι αυτό που απασχολεί κυρίως τους ψηφοφόρους σας στη Β’ Αθήνας;
Η πλειονότητα του κόσμου βρίσκεται σε δεινή θέση και δυστυχώς αντιλαμβάνομαι ότι οι πολιτικές λύσεις που ακούγονται δεξιά και αριστερά, συνιστούν κυρίως θεωρητικές προτάσεις που θα ίσχυαν σε έναν ιδανικό κόσμο ή προφανείς γενικολογίες χωρίς ίχνος ουσίας. Οι πολιτικές ηγεσίες των παλαιών κομμάτων εξακολουθούν να χαϊδεύουν τα αυτιά των ψηφοφόρων προσβλέποντας σε ψήφους και εμφανίζονται σαν να μην έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος της κρίσης που βιώνει η χώρα μας και ο λαός.
Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;
Θα σας δώσω δύο παραδείγματα για δύο θέματα που συζητούνται καθημερινά, χωρίς ποτέ κανείς να προτείνει πρακτικές λεπτομερείς λύσεις.
Ακούμε για παράδειγμα ότι το μεγάλο πρόβλημα της χώρας είναι η  φοροδιαφυγή. Η λύση που προτείνεται είναι η μείωση της φοροδιαφυγής. Με ποιο τρόπο; Με ενδελεχείς και αυστηρούς ελέγχους και με αυστηρές τιμωρίες στους επίορκους εφοριακούς. Αυτά λοιπόν είναι ευχολόγια δεν είναι λύσεις. Από τη μία , είναι πολύ δύσκολο να αποδείξεις σε ένα δικαστήριο τη παθητική δωροδοκία του εφοριακού ή ακόμα δυσκολότερο, τον εκβιασμό που ασκήθηκε από αυτόν. Από την άλλη όμως είναι απείρως δυσκολότερο να καταστείλεις τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή όταν αυξάνεις τους ελέγχους και πολλαπλασιάζεις το χρόνο της φυσικής παρουσίας του εφοριακού στο χώρο της επιχείρησης!
Τι εννοείτε;
Εννοώ και δηλώνω ξεκάθαρα ότι η αυτοπρόσωπη παρουσία του εφοριακού στις επιχειρήσεις είναι απολύτως περιττή. Ο έλεγχος μπορεί κάλλιστα να γίνεται με αποστολή στοιχείων από τις εταιρείες μετά από γραπτή επικοινωνία μεταξύ εφορίας και εταιρείας.
Σίγουρα θα ικανοποιούσε πολλούς επιχειρηματίες που μονίμως κάνουν λόγο για διεφθαρμένους εφοριακούς…
Δεν οικειοποιούμαι την ανακάλυψη του τροχού. Οι προτάσεις μου είναι αποτέλεσμα πολύωρων διαβουλεύσεων με μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες, με ελεύθερους επαγγελματίες που αδυνατούν να καταλάβουν τον λόγο για τον οποίο οι φορολογικές τους υποχρεώσεις είναι διαπραγματεύσιμες με κάποιον εφοριακό. Αδυνατούν να καταπιούν όλο αυτό το αλισβερίσι και απαιτούν να διεκπεραιώνουν τις φορολογικές υποχρεώσεις γραπτώς ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.  Ας μη γελιόμαστε! Υπάρχει κύκλωμα που απομυζά επιχειρήσεις, υπάρχει σύστημα που εμποδίζει την απλοποίηση των διαδικασιών έτσι ώστε να βασιλεύει η υποκειμενική κρίση του ελεγκτή. Δεν είναι όλοι διεφθαρμένοι. Κάποιοι όμως είναι επαγγελματίες αλήτες και σπιλώνουν δυστυχώς τον κλάδο.
Τι εννοείτε όταν λέτε ότι υπάρχει σύστημα που εμποδίζει την απλοποίηση των διαδικασιών;
Θα σας απαντήσω με μια απόδειξη και όχι με μια εικασία. Υπάρχει νόμος που καταργεί τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων από 1-1-2012. Ο νόμος δεν τηρείται και ο παλαιός Κώδικας ισχύει ως είχε. Σας αρκεί αυτό;
Είστε σαφής. Με το πρόβλημα των μικροομολογιούχων, μετά το «κούρεμα» τι προτείνετε;
Αφορά την καταστροφική συρρίκνωση των αποταμιεύσεων εκείνων που είχαν αγοράσει ομόλογα ελληνικού δημοσίου στην πρωτογενή αγορά. Ο κόσμος αυτός υποφέρει γιατί αδυνατεί να κατανοήσει πώς ενώ από τη μία υπάρχει εγγύηση καταθέσεων έως του ποσού των 100.000 ευρώ, δεν υπήρχε αντίστοιχη πρόνοια για τις δικές τους καταθέσεις που είχαν τη μορφή ομολόγων. Διότι, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, ουσιαστικά αποταμιευτές είναι και οι μεν, αποταμιευτές και οι δε.
Τι προτείνετε λοιπόν;
Προτείνω μία λύση που είναι κατ’ αρχάς ρεαλιστική και δευτερευόντως «δίκαια». Ας θεωρήσουμε ότι ο ευπατρίδης ομολογιούχος είχε αγοράσει ομόλογα ονομαστικής αξίας 100.000 ευρώ στην πρωτογενή αγορά. Μετά το κούρεμα, έχει στα χέρια του ένα ομόλογο αξίας 15.000 ευρώ εγγυημένο από το EFSF και – αν δεν κάνω λάθος- 4 ακόμα ομόλογα ονομαστικής αξίας 31.500 ευρώ, το τελευταίο εκ των οποίων λήγει το 2042! Η αγοραία αθροιστική αξία των τεσσάρων αυτών ομολόγων κινείται μεταξύ των 3.000 με 7.000 ευρώ!
Προτείνω λοιπόν, η εφορία να δέχεται ως τρόπο πληρωμής τα ομόλογα αυτά στην ονομαστική τους αξία, δηλαδή – σύμφωνα με το παράδειγμά μας- στα 31.500 ευρώ! Αυτό μπορεί να μην διορθώνει όλη τη ζημιά, την περιορίζει όμως σημαντικά και τονώνει έστω και λίγο το περί δικαίου αίσθημα, κατά τη γνώμη μου πάντα.

http://www.axiaplus.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια :