Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011

Καρατζαφέρης:Ο χαμαιλέων της πολιτικής


Τα πολλά πρόσωπα του προέδρου του ΛΑΟΣ o οποίος στην προσπάθειά του να απεκδυθεί τον χαρακτηρισμό τού ακροδεξιού και να διεμβολίσει όλους τους πολιτικούς χώρους εκμεταλλεύεται τα πάντα, δηλώνοντας άλλοτε πολιτικά φιλελεύθερος και άλλοτε σοσιαλιστής ή... μαρξιστής!

«Προσαρμόζω τη βασική μου σκέψη στις ανάγκες της εποχής. Σήμερα η εποχή μας απαιτεί περισσότερο πολιτικό πολιτισμό». 
Το είπε ο Γιώργος Καρατζαφέρης πριν από λίγες ημέρες, επιχειρώντας να απεκδυθεί για άλλη μια φορά τον χαρακτηρισμό του ακροδεξιού. 
Στον βωμό της προσαρμοστικότητας, άλλωστε, έχει 


κάνει πολλές πολιτικές κωλοτούμπες, παρότι δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο ίδιος χειροκροτούνταν στα συνέδρια του κόμματός του υπό τους ήχους του χουντικού συνθήματος «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών». Αλλά τότε δεν είχε αρχίσει ακόμη το λίφτινγκ της ελληνικής Ακροδεξιάς...

«Πιστεύω ότι αδικούν τον Καρατζαφέρη όταν του αποδίδουν αντισημιτισμό ή τον αποκαλούν ακροδεξιό. Είναι τα πάντα κατά καιρούς» είπε προχθές για τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ ο συνεργάτης τού Αντώνη Σαμαρά Φαήλος Κρανιδιώτης εννοώντας, εμμέσως πλην σαφώς, ότι ο Γ. Καρατζαφέρης και το κόμμα του έχουν καταφέρει να είναι «όλα και τίποτα».

Αλλωστε, από την είσοδό του στη Βουλή και μετά ο Γ. Καρατζαφέρης έχει αλλάξει πολλά πρόσωπα. Με μόνη ίσως σταθερά την τάση του να παίζει τον ρόλο τού κοινωνικά «αριστερού» και του εθνικά πατριώτη και την πίστη στην τήρηση του νόμου και της τάξης, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ εκμεταλλεύεται όλο το διαθέσιμο φάσμα πολιτικών ρευμάτων, δηλώνοντας άλλοτε πολιτικά φιλελεύθερος και άλλοτε σοσιαλιστής ή μαρξιστής. Προφανώς όχι τυχαία, κατ’ αντιστοιχία των όμορων ευρωπαϊκών κομμάτων που επιχειρούν να αποτελέσουν μορφώματα που θα διεμβολίζουν όλους τους πολιτικούς χώρους. Με απλά λόγια, όσο πιο ασαφές το ιδεολογικό στίγμα τόσο το καλύτερο.

«λαϊκιστική Δεξιά». Παρότι σε μια αποστροφή του λόγου του στη Βουλή πριν από μερικά χρόνια ο Γ. Καρατζαφέρης είχε καλέσει τους συναδέλφους του της ΝΔ να περάσουν στα... άκρα δεξιά του μαντριού, επ’ ουδενί δεν δέχεται τον χαρακτηρισμό και διαχειρίζεται με επικοινωνιακή δεινότητα τη «λαϊκιστική Δεξιά» (όρο τον οποίο ασπάζονται οι ευρωπαίοι ομοϊδεάτες του).

Τα στελέχη του, πάντως, δεν έχουν πάντα υπάρξει εξίσου προσεκτικά στις δηλώσεις τους και στο «ρετουσάρισμα» του κόμματος, προς επίρρωσιν όσων αντιδρούν αυτές τις ημέρες στη συμμετοχή στελεχών του ΛΑΟΣ στη νέα κυβέρνηση, επικρίνοντάς τους ως ακροδεξιούς.

Μόλις προχθές ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης ρωτήθηκε για τις επικρίσεις περί συμμετοχής ακροδεξιών στοιχείων στην κυβέρνηση (από τον Βήμα FM) – ο Χάρης Καστανίδης έκανε λόγο για υπουργούς που «υπηρέτησαν τη χουντική Δεξιά ή είναι γνήσιοι ιδεολογικοί απόγονοι του δικτατορικού καθεστώτος».

Αρκέστηκε να απαντήσει ότι η κυβέρνηση αυτή συγκροτήθηκε για έναν συγκεκριμένο σκοπό και δεν βασίστηκε σε «ιδεολογική σύμπτωση απόψεων».

Κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο, άλλωστε. Εξίσου δύσκολο είναι να παρακολουθήσει κανείς τις συνεχείς μεταστροφές του ΛΑΟΣ. Για παράδειγμα, στην περσινή ανακοίνωσή του για την επέτειο εξέγερσης του Πολυτεχνείου, το κόμμα εξέφραζε τη λύπη του για όσους σκοτώθηκαν «έξω από το Πολυτεχνείο»!

Την ίδια μέρα, ο σημερινός υφυπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης έγραφε στην ιστοσελίδα του ότι η ανακοίνωση ήταν απλώς εθιμοτυπική, καθώς το κόμμα δεν μπορούσε να «φτύσει μια ολόκληρη ομάδα συμπολιτών μας που τα πιστεύουν αυτά». «Καλώς εξεδόθη η ανακοίνωση, αν και όλα τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι ουδείς έχασε τη ζωή του στο Πολυτεχνείο εκείνη την ημέρα» κατέληγε ο Αδωνις Γεωργιάδης. Φέτος τα πράγματα άλλαξαν, τουλάχιστον σε επίπεδο δηλώσεων.

Ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Κ. Αϊβαλιώτης δήλωσε ότι η 17η Νοεμβρίου σηματοδοτεί «την αποφασιστικότητα των νέων ανθρώπων απέναντι σε μία μαλθακή κοινωνία, η οποία δεν αντιστεκόταν με την ενδεδειγμένη μαζικότητα και δριμύτητα απέναντι στο καθεστώς της 21ης Απριλίου».

ΤΑΥΤΙΣΗ. Στο παρελθόν στελέχη του ΛΑΟΣ και ο ίδιος ο Γ. Καρατζαφέρης δεν έχουν κρύψει την ιδεολογική τους ταύτιση με τη χούντα. «Με ρωτούν: “Κύριε Καρατζαφέρη, είστε με την 21η Απριλίου;”. Απαντώ: Με την 21η Απριλίου ήμουνα. Με την 22α Απριλίου δεν ήμουνα. Διότι την 22α Απριλίου έπρεπε οι φαύλοι να μην είναι ανέγγιχτοι, έπρεπε οι φαύλοι να έχουν πληρώσει. Αυτό ήταν το λάθος. Αυτό το λάθος πληρώνουμε σήμερα» έλεγε ο ίδιος στο συνέδριο του κόμματός του το 2002.

Από τις εκλογές του 2007 και έπειτα, με το εύρημα της «κεντροδεξιάς πολυκατοικίας», ο Γ. Καρατζαφέρης επιχείρησε να αποσείσει τη ρετσινιά του ακροδεξιού, υιοθέτησε ηπιότερο προφίλ και ώς έναν βαθμό μείωσε τη συχνότητα και το ύφος των αιχμών του κατά των μεταναστών. Ακόμη και τα πιο ακραία στελέχη του υιοθέτησαν πιο μετριοπαθές προφίλ.

Βέβαια, αυτό δεν ήταν πάντα δυνατόν. Μια ματιά στις ερωτήσεις κοινοβουλευτικού ελέγχου που έκαναν βουλευτές του κόμματος τα τελευταία δύο χρόνια αποδεικνύει ότι δεν είσαι πάντα ό,τι δηλώνεις.

Τον περασμένο Μάιο, ο Α. Γεωργιάδης και ο Θ. Πλεύρης σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Εσωτερικών χαρακτήριζαν τον Αρη Βελουχιώτη «δολοφόνο» και εξανίσταντο για την πρόθεση του δημάρχου Καισαριανής να μετονομάσει οδό σε οδό «Α. Βελουχιώτη». Αποψη είχαν οι δύο βουλευτές και από αισθητικής πλευράς, για γλυπτό σε σχήμα ημισελήνου που είχε τοποθετηθεί στην παραλία της Θεσσαλονίκης. Και ρωτούσαν με τη συνδρομή του Κ. Βελόπουλου τον Δεκέμβριο του 2010 τι ακριβώς συμβόλιζε το γλυπτό και αν είχε να κάνει με τις απόψεις του Γ. Μπουτάρη περί τουρκικής πολιτισμικής ταυτότητας της πόλης...

Τον Μάιο του 2010 οι Α. Γεωργιάδης και Θ. Πλεύρης εγκαλούσαν τον υπουργό Εθνικής Αμυνας και ζητούσαν να μάθουν πώς τίμησε το υπουργείο την ημέρα μνήμης της άλωσης της Κωνσταντινούπολης... Ενώ μόλις πριν από μερικές ημέρες, στις 3 Νοεμβρίου, σε ερώτησή τους στηλίτευαν τη βεβήλωση του μνήματος του «εθνικού κυβερνήτη» Ιωάννη Μεταξά στο Α΄Νεκροταφείο και μιλούσαν για πράξη εναντίον του εθνικού αισθήματος των Ελλήνων.

Ο κατάλογος είναι μακρύς και περιλαμβάνει πολλές ερωτήσεις, ακόμη και για τους τίτλους ιδιοκτησίας της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Αριστοτελία Πελώνη / / στα ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια :