Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Η Κρήτη χρειάζεται αναπτυξιακά έργα και όχι έργα μινιατούρες

Πέρασαν εννέα χρόνια από την ημέρα που ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Βερελής είχε εξαγγείλει, με μια ανακοίνωση στον αέρα, τη δημιουργία του ...


νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι.
Σχεδόν τέσσερα χρόνια από την ημέρα που ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩ κ. Γιώργος Σουφλιάς είχε ανακοινώσει από το Ηράκλειο την ανάληψη της ευθύνης του έργου ( 27 Μαΐου 2008 ) και δυόμισι χρόνια από την ημέρα που ο ίδιος υπουργός είχε ανακοινώσει τη δημοπράτηση του( 01-09-2009) με κύρια χαρακτηριστικά ένα διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ, με κύριο κάτοχο το δημόσιο με ποσοστό συμμετοχής 55% και έτοιμο προς χρήση το 2015.
Μετά ήρθαν οι εκλογές και το έργο με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ άρχισε να μπαίνει πάλι στην αμφιβολία. Και με τη συγκυβέρνηση ωστόσο δεν τυγχάνει καλύτερης αντιμετώπισης καθώς οι νέες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης κατόπιν συμφωνίας με τις εταιρίες προσανατολίζεται σε ένα «νέο αεροδρόμιο» με πιο μικρό διάδρομο,3.200 μέτρα, και πληθώρα άλλων στοιχείων για τα οποία αφενός δεν έχει ενημερωθεί κανείς αφετέρου δεν έχει συμφωνήσει.

Ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες και η συμμετοχή του δημοσίου φαίνεται να μειώνεται και αυτή σε ένα ποσοστό κάτω του 50%.
Η Τ.Ο της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» Ηρακλείου εξαρχής έχει ταχθεί υπέρ της δημιουργίας αναπτυξιακών έργων στο νησί.
Έργων όμως που χαρακτηρίζονται από διαφάνεια εγκυρότητα και αξιοπιστία.

Η προεκλογική περίοδος δεν προσφέρεται για επιπλέον εμπαιγμό για αυτό το κρίσιμο θέμα για το νησί.
Το αρμόδιο υπουργείο πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του, να δώσει στη δημοσιότητα τα οικονομικά στοιχεία. Ποιος ο προϋπολογισμός, ποια η συμμετοχή του κράτους. Τις νέες τεχνικές μελέτες και του κυρίως έργου αλλά και των συμπληρωματικών, όπως τους οδικούς άξονες.

Να πει τι θα γίνει με τις απαλλοτριώσεις, αλλά και με πιθανή μετεγκατάσταση οικισμών και γενικώς να κάνει ότι απαιτείται για να δρομολογηθεί ένα αξιόπιστο αεροδρόμιο, ανταγωνιστικό και εμπορικό ικανό να ανταποκριθεί στις συνθήκες τις παγκόσμιας αγοράς και όχι ένα έργο «μινιατούρα» που συνεχώς θα χρειάζεται και νέα κομμάτια, για να γίνει ένα έργο ολοκληρωμένο , όπως σήμερα γίνεται με τον ΒΟΑΚ και άλλα έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :