Η ανεπιθύµητη αλληλογραφία, διεθνώς γνωστή ως spam, αποτελεί σήµερα έναν από τους µεγαλύτερους «πονοκεφάλους» του ∆ιαδικτύου. Εκτός από τις αµέτρητες χαµένες ώρες που αφήνει πίσω της η διαδικασία διαγραφής των παρείσακτων µηνυµάτων, τα spam µπορεί να αποτελέσουν το «όχηµα» ηλεκτρονικής εισβολής των επιτηδείων στον υπολογιστή µας. .............
.............Οσοι διαβάζετε αυτές τις γραµµές και διαθέτετε λογαριασµό e-mail ξέρετε καλά το συναίσθηµα του ανθρώπου που ανοίγει κάθε πρωί το inbox για να δει ποιοι του έχουν στείλει µήνυµα κι έρχεται αντιµέτωπος µε «σούπερ ευκαιρίες» αγοράς, «ροζ» διαφηµίσεις ή «επείγοντα» µηνύµατα από την τράπεζά του, που του ζητούν να καταχωρίσει τα προσωπικά του στοιχεία για να µη χάσει τις καταθέσεις του.
Tο τρίτο τρίµηνο του 2010,τα µηνύµατα spam αντιστοιχούσαν στο 82,3% του συνόλου των e-mail που στέλνονται διεθνώς, σύµφωνα µε έρευνα της εταιρείας λογισµικού ασφαλείας Kaspersky Lab.
Με άλλα λόγια, περισσότερα από οκτώ στα 10 µηνύµατα αποτελούν αλληλογραφία που προέρχεται από ανθρώπους που ούτε ξέρουµε ούτε τους ζητήσαµε ποτέ να επικοινωνήσουν µαζί µας.
Ταυτόχρονα, τα µηνύµατα που περιέχουν κακόβουλο λογισµικό (malware) αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ, αντιπροσωπεύοντας σήµερα το 4,6% του συνόλου των e-mail _ από 1,9% το περασµένο τρίµηνο. Ο αριθµός των spam που διακινούνται στο ∆ιαδίκτυο είναι εντυπωσιακός. Σύµφωνα µε την εταιρεία Commtouch Software, τον Ιανουάριο του 2010 στέλνονταν κατά µέσο όρο 183 δισεκατοµµύρια spam την ηµέρα. Ο αντίστοιχος αριθµός το 2007 ήταν90 δισεκατοµµύρια. Τα περισσότερα spam (81%) αφορούν διαφηµίσεις φαρµακευτικών προϊόντων.
Παρά τις πολλές προσπάθειες _ νοµικές και τεχνολογικές _ για την καταπολέµηση του φαινοµένου, τα spam αυξάνουν και πληθαίνουν. Σύµφωνα µε τη Ferris Research, το 2009 τα spam κόστισαν στις επιχειρήσεις ανά την υφήλιο 130 δισεκατοµµύρια δολάρια σε απώλεια παραγωγικότητας και τεχνικά έξοδα. Η τελευταία «µόδα» επιθέσεων συνδέεται µε δηµοφιλή γεγονότα, όπως είναι η κυκλοφορία νέων κινηµατογραφικών ταινιών. Ο νέος «Harry Potter» χρησιµοποιήθηκε για να µεταδοθούν µηνύµατα spam, τα οποία ζητούν από τους χρήστες να κάνουν «κλικ» σε συνδέσµους που υποτίθεται ότι θα τους φανερώσουν «σπάνιο» υλικό από την ταινία. Αντ’ αυτού εγκαθιστούν στον υπολογιστή κακόβουλο λογισµικό.
Παράλληλα, η ανάπτυξη ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το MySpace, έχει δηµιουργήσει µια ολόκληρη _ παρασιτική _ βιοµηχανία για τους spammers. Το περασµένο τρίµηνο, ο ιστότοπος ηλεκτρονικών συναλλαγών PayPal συγκέντρωσε το 56% των επιθέσεων phishing (ηλεκτρονικό «ψάρεµα» δεδοµένων). Το eBay ήρθε δεύτερο µε8,4% και το facebook τρίτο µε 6,6%.
Οι ερευνητές της Kaspersky παρατήρησαν αύξηση στο κακόβουλο λογισµικό, που κάνει τα «µολυσµένα» επισυναπτόµενα αρχεία να µοιάζουν µε απλές σελίδες HTML. Το πρόγραµµα Trojan-Spy. HTML. Fraud. gen είναι σήµερα το πιο δηµοφιλές malware.
Μόλις ο χρήστης κάνει«κλικ» στον σύνδεσµο που περιλαµβάνεται στο e-mail, οδηγείται σε έναν ιστότοπο που δήθεν ανήκει σε τράπεζα και συνήθως αποτελεί αντίγραφο της επίσηµης ιστοσελίδας της. Εκεί του ζητείται να καταχωρίσει τα προσωπικά του στοιχεία (τραπεζικούς κωδικούς, αριθµό ταυτότητας κ.ά.). Οποιος πέσει στην παγίδα έχει _ εν αγνοία του _ συναινέσει στο να περιέλθουν τα στοιχεία του στα χέρια επιτηδείων.
Αυτοµατοποιηµένα ανεπιθύµητα µηνύµατα «εισβάλλουν» και στις συνοµιλίες που γίνονται σε πλατφόρµες instant messaging, ενώ από το spam δεν ξεφεύγουν ούτε οι bloggers. Η εταιρεία Akismet εκτιµά ότι το 93% των σχολίων στα blogs είναι spam.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου