Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Στις βιτρίνες του Ιντερνετ

Μετά το διστακτικό ξεκίνημα, τα διαδικτυακά καταστήματα μόδας κερδίζουν έδαφος.

Mέχρι πριν από μερικά χρόνια ήταν σχεδόν αδιανόητο για μια γυναίκα να αγοράσει ρούχα ή αξεσουάρ από το Ιντερνετ - είτε από φόβο μήπως υποκλαπεί ο αριθμός της πιστωτικής είτε από τη δύναμη της συνήθειας του καθρέφτη. Η Ναταλί Μασενέ τούς διέψευσε όλους. Το διαδικτυακό της κατάστημα Net-a-porter (www.net-a-porter.com) συμπληρώνει 10 χρόνια ζωής -με τις δημοφιλέστερες αλλά και τις πιο εναλλακτικές επωνυμίες (και 3 εκατ. υποψήφιες πελάτισσες το μήνα), από Marni μέχρι Rag&Bone και Alexander McQueen-, εξαγοράστηκε, απέκτησε αδερφάκι, το www.outnet.gr, με ό,τι στοκ έμενε στο ράφι με 70% και κάτω, για συλλεκτικά κομμάτια σχεδιαστών και οίκων, και τώρα ετοιμάζεται και για τον Μεγάλο Αδερφό, το λανσάρισμα του Mr Porter, με όλα όσα χρειάζεται ο σύγχρονος άντρας για να θεωρείται καλοντυμένος, με ένα μόνο κλικ, χωρίς να μπει καν στο δοκιμαστήριο. Η μόδα αγαπά την τεχνολογία. ..................

.................Γι' αυτό και, καθημερινά σχεδόν, ανακαλύπτουμε ιστοσελίδες και μπλογκ που μας φτιάχνουν τη διάθεση και μόνο που τα κοιτάζουμε. Οταν τα αρχειοθετούμε στα προσωπικά μας bookmarks, τότε μάλλον κάτι μας λένε παραπάνω. Το www.boo.com μπορεί να απέτυχε το 2000, όμως το www.yoox.com άντεξε μία δεκαετία και σκίζει, πουλάει σε 67 χώρες, μεταφράζεται σε εφτά γλώσσες. Μας αρέσουν ιδιαίτερα τα on-line καταστήματα του Harvey Nichols, του Βloomingdale's, του Neiman Marcus και, φυσικά, του Colette, και ας έχουν ως εναλλακτική μόνο την αγγλική ή τη γαλλική γλώσσα. Δεν πειράζει. Συνεννοούμαστε μια χαρά στο «ταμείο».

Το www.asos.com προτείνει λύσεις για να ντυθούμε σαν σταρ, αλλά, αν και εξαιρετικά επιτυχημένο, από αισθητική δεν λέει και πολλά. Είναι μάλλον προτιμότερο να αναζητεί κανείς θησαυρούς του παρελθόντος... Οπως στο www.atelier-mayer.com, στο οποίο θα βρούμε από Chanel και Pucci μέχρι Yves Saint Laurent, από τις παραγωγικές δεκαετίες, το '60 και το '70, αυθεντικά, με το καρτελάκι και την ετικέτα, που γράφουν ιστορία. Γιατί, αν είσαι συλλέκτης μόδας, όλα παίζουν το ρόλο τους. Ειδικά όταν ψωνίζεις από το Ιντερνετ.

Μοναδική εμπειρία shopping προσφέρει το www.luisaviaroma.com, αφού νιώθεις σαν να βρίσκεσαι μέσα στην μπουτίκ. Με αποκλειστικές συνεργασίες και οίκους από Dior Homme και Gareth Pugh μέχρι Viktor&Rolf. Για Κρίστοφερ Κέιν και Μαρτίν Μαρζελά πληκτρολογήστε www.marialuisaparis.com. Αν έχετε βάλει στο μάτι ένα ζευγάρι παπούτσια που είδατε στην πασαρέλα: www.monamoore.com.

Υπάρχουν όμως και πιο καινούργια. Στο www.dressbydesign.com σχεδιάζεις τα δικά σου φορέματα. Στο www.endless.com η ποικιλία είναι απεριόριστη, αλλά το στυλ μαζικό. Θα προτιμήσουμε το www.my-wardrobe.com, με προτάσεις ξεχωριστά για άντρες και για γυναίκες. Και παράδοση στο σπίτι την επόμενη ημέρα.

Ομως, το καλύτερο site αφιερωμένο αποκλειστικά στο shopping από τον καναπέ είναι το www. polyvore.com. Εχει τα πάντα, σαν σούπερ μάρκετ, η λογική είναι ότι γίνεσαι ο στυλίστας του εαυτού σου, συνδυάζεις το σύνολο που θέλεις και δημιουργείς κάτι σαν τη δική σου σελίδα αγοράς σε περιοδικό. Αν θέλεις, ψωνίζεις κιόλας από διαφορετικές ιστοσελίδες. Αν δεν θέλεις, χαζεύεις μόνο.

Εκτός από το www.covet.com, που «παίζει» πολύ, υπάρχει και το... παρατραβηγμένο www.farfetch.com, με 400 σχεδιαστές, 40 ευρωπαϊκές και αμερικανικές μπουτίκ σε μία ιστοσελίδα. Βρήκα ένα ασπρόμαυρο T-shirt Juicy Couture με 45 ευρώ, με μήνυμα γραμμένο με γοτθική γραμματοσειρά: «Don't talk to me». Κρίμα που έχω ήδη σταμπάρει στο Net-a-porter ένα ροζ ασύμμετρο φόρεμα της ίδιας εταιρείας με 42 ευρώ και με 10 ευρώ παραπάνω ένα τρίχρωμο φόρεμα του ανερχόμενου σχεδιαστή Jonathan Saunders.

Και έρχεται και σε μαύρο κουτί με ασορτί κορδέλα...

Δεν υπάρχουν σχόλια :