Την πλέον απαισιόδοξη οπτική υιοθετούν οι Ελληνες καταναλωτές σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των οικονομικών συνθηκών και επί τη βάσει αυτής της θεώρησης, μειώνουν ριζικά τις δαπάνες για χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα της Deloitte, η οποία σκιαγραφεί τις αγοραστικές προθέσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών στο τέλος του έτους. Οι Ελληνες μαζί με τους Πορτογάλους και τους Ιρλανδούς συγκαταλέγονται στους πιο απαισιόδοξους Ευρωπαίους, με το 89% των ερωτηθέντων να έχει εγκαταλείψει την ελπίδα για ανάκαμψη, θεωρώντας ότι η χώρα παραμένει σε ύφεση. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις το 5% του δείγματος πιστεύει στην προοπτική της ανάκαμψης. ..................
..................Οι Ελληνες θα κάνουν τις μεγαλύτερες περικοπές στις φετινές χριστουγεννιάτικες αγορές τους, μειώνοντας τον σχετικό προϋπολογισμό κατά 21%, στα 410 ευρώ, ενώ ακολουθούν οι Ιρλανδοί, με περικοπές κατά 10,6% που όμως αγγίζουν τα 1.020 ευρώ. Σημειώνεται ότι οι φετινές δαπάνες των Ευρωπαίων κατά μέσον όρο υποχωρούν 2,5%. Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι για τον μέσο όρο των Ευρωπαίων τα προγραμματισμένα έξοδα για φαγητό θα διατηρηθούν εις βάρος των δώρων και της εκτός σπιτιού διασκέδασης, με μόνες εξαιρέσεις τους Ελληνες και τους Ιρλανδούς που σε ποσοστά 56% και 43% θα περικόψουν και τις δαπάνες για φαγητό και ποτό.
Πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας πιστοποιεί ότι η κρίση επηρεάζει ιδιαιτέρως άνεργους, συνταξιούχους και χαμηλόμισθους, οι οποίοι περιορίζουν τις επισκέψεις τους σε σούπερ μάρκετ και λαϊκές αγορές. Μάλιστα, έξι στους δέκα στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ σχεδόν οι μισοί ακύρωσαν την αγορά κατοικίας και το 40% την απόκτηση αυτοκινήτου/μηχανής. Τέλος, οι πολίτες εμφανίζονται διχασμένοι για την αναγκαιότητα των κυβερνητικών μέτρων, ενώ δύο στους τρεις εκτιμούν ότι η κυβερνητική πολιτική για την αντιμετώπιση της κρίσης κινήθηκε σε λανθασμένη κατεύθυνση.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου