Σε έναν μήνα θα γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα και όσοι εξακολουθούν να διαθέτουν ένα σημαντικό ποσό για την αγορά αυτοκινήτου ψάχνουν για την καλύτερη πρόταση. ...............
............. Η νέα τάση στην Ευρώπη είναι τα SUV με οικολογικό προσανατολισμό. Αναφερόμαστε στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου τα οποία έχουν απαλλαγεί από τα δεσμά του συστήματος τετρακίνησης. Θα μας πείτε τι αξία έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο χωρίς σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς;
Πριν σας απαριθμήσουμε τα πλεονεκτήματα των δικίνητων SUV, σας ενημερώνουμε ότι οι έρευνες δείχνουν πως μειώνεται συνεχώς η συχνότητα χρήσης των συστημάτων τετρακίνησης. Για διάφορους λόγους οι κάτοχοι τετρακίνητων μοντέλων σπάνια πλέον έχουν ανάγκη τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς. Τη νέα τάση εκμεταλλεύθηκαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να δώσουν ένα ακόμη πλεονέκτημα στα μοντέλα τους, την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμων, και επιπλέον να μειώσουν σημαντικά τον μέσο όρο εκπομπών CO2 στην γκάμα τους.
Η Volvo έχει πολλές περγαμηνές στο κεφάλαιο της οικολογίας και η νέα πρόκληση αξιοποιήθηκε στο εντυπωσιακό μοντέλο XC60, τον νεότερο εκπρόσωπό της στα μεσαία premium SUV. Η έκδοση που αξίζει να δείτε είναι η 2.0 Τ GTDI -μην ανησυχείτε, δεν είναι ντίζελ. Πρόκειται για την πιο μοντέρνα βενζινοκίνητη έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου, η οποία ικανοποιεί και τις οικολογικές ανησυχίες μας. Το ενδιαφέρον εστιάζεται σε δύο τομείς: στον κινητήρα και στη μετάδοση της κίνησης. Το μοτέρ 2.000 κ.εκ. με υπερτροφοδότηση είναι καινούριο, χρησιμοποιείται στο νεοφερμένο S60 και αποδίδει 203 ίππους.
Μόλις βάλαμε μπροστά τον κινητήρα διαπιστώσαμε ότι και αυτό το μοτέρ της σουηδικής μάρκας έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη. Ο ήχος έχει τη γνωστή χροιά. Από τα πρώτα χιλιόμετρα ο κινητήρας ξεδίπλωσε τις αρετές του. Τραβάει από χαμηλά, έχει μεγάλη ροπή (30,6 χλγρ. από τις 1.750 σ.α.λ.) και το τούρμπο σού επιτρέπει να κάνεις και υπερβάσεις. Η ισχύς είναι αρκετή για να ταξιδέψεις άνετα, ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές.
Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων λειτουργεί καλά και οι αλλαγές γίνονται εύκολα, χωρίς κομπιάσματα. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Η πρόσφυση είναι καλή και μόνο μία φορά, σε έναν χωματόδρομο στην Αράχοβα, θα θέλαμε να έχουμε τετρακίνηση.
Η κατανάλωση όταν δεν το πιέζαμε ήταν 10 λίτρα ανά 100 χλμ. Ανέβηκε όμως και στα 12,5 λίτρα μερικές φορές. Η επίσημη τιμή είναι 8,5 λίτρα. Επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9'', τελική 205 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 198 γραμμ./χλμ. Τέλη κυκλοφορίας 445,5 ευρώ.
Μας άρεσε το δικίνητο XC60, γιατί έχει «αρχοντικό περπάτημα» και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας είναι εμφανής σε κάθε δρόμο. Το σαλόνι είναι υψηλού επιπέδου και το φινίρισμα άψογο. Φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 490 λίτρα. Η τιμή της βασικής έκδοσης Kinetic είναι 41.475 ευρώ. Εκπτωση για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων 3.075 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου